سیاسی

درسی از مهدی باکری ؛ در جایگاه مهدی بمانیم

باکری فرمانده ای بود که در خط مقدم از نیروهایش جلوتر بود و معتقد بود که فرمانده نباید پشت سربازانش باشد.

قدرت سینما توانست حکمت، عظمت، فداکاری، دفاع مقدس، ویرانی و هر آنچه را که از یک جنگ به مردم می رسد را نشان دهد و منتقل کند.

در این راستا فیلم های «سفر به چزابه» و «مزرعه پدری» در درجه اول مرحوم رسول ملاقلی پور و در درجه دوم و اول فیلم محترم «مقام مهدی» دیگر هنرمند ترک زبان هادی هستند. حجازی فر.

شهید مهدی باکری فرماندهی که همسرش از دیدن او سیر نشد و خواهرش گلایه کردند که چرا پیکر برادرش حمید را پس نداده است!

باکری، فرمانده لشکر سی و یکم عاشورا، لشگری از رزمندگان ایرانی ترک زبان، که در میانه جنگ حاضر به تحقیر نشد و تقصیر خواهرش را به گردن گرفت، اما گفت یا پیکر همه شهدا یا هیچ کدام از شهدا. آنها…!!

باکری فرمانده ای بود که در خط مقدم از نیروهایش جلوتر بود و معتقد بود که فرمانده نباید پشت سربازانش باشد.

بدون لکنت و محافظه کاری در جلسه فرماندهان از یکی دیگر از فرماندهان ارتش شکایت کرد که من و شما به سلامت از خط مقدم برگشتیم یعنی امکان مقاومت وجود داشت و نشد و خواستار حفظ موقعیت در جبهه ها شد.

به گفته این بزرگ مرد دوران دفاع مقدس اگر در نقطه ای که الان هستیم مقاومت نکنیم و عقب نشینی نکنیم باید صدها شهید دیگر بدهیم تا همان نقطه ای را که ایستاده ایم پس بگیریم.

او برای محافظت از سنگرش چند نیرو خواست، پشت بی سیمش را خواستند تا به دست عراقی ها نیفتد. اما باکری برنگشت و مقاومت کرد. نیروهایش را تنها نگذاشت و همراه با همرزمانش به شهادت رسید و پیکرش در اعماق اروندرود آرام گرفت.

همسر شهید باکری او را یوخو یورگونو و قانلی گوز صدا می‌کرد و گلایه داشت که لباس‌هایش هرگز فرصت خشک شدن پیدا نمی‌کند و با دلی پر به شوهرش نگاه نمی‌کند!

مهدی باکری رهبر عزت و سربلندی آذربایجان شد و نویسنده سرنوشت حمید باکری نیز برای برادرش مهدی باکری شهادتی مشابه نوشت.

اما با شجاعت و صلابت می توان گفت در شرایط کنونی کشور به شدت به این شهید بزرگوار، سیرت و اندیشه او نیاز داریم و ماندن در جایگاه مهدی(عج) یکی از مقدمات اصلی برون رفت از شرایط کنونی است. .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی