اجتماعیمحیط زیست

دمای هوای آذربایجان غربی 10 درجه کاهش می یابد

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: با ورود سامانه بارشی به منطقه دمای هوای استان طی 24 ساعت آینده بین 6 تا 10 درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

مهدی صابری روز دوشنبه در گفت و گو با بیان اینکه توجه به هشدارهای صادره ضروری است افزود: با فعال شدن سامانه بارشی در استان از روز سه شنبه دما کاهش می یابد و منطقه تحت تاثیر تمامی نقاط آذربایجان غربی قرار می گیرد و زمان پایان این پدیده اواخر هفته آینده خواهد بود.

وی ادامه داد: در مناطق کوهستانی فعالیت این سامانه بارشی با وزش باد و کولاک برف همراه خواهد بود و احتمال ریزش بهمن، مه و کاهش دید وجود دارد. رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی درباره صدور اخطاریه نارنجی و اینکه احتمال خسارت زیاد نیز پیش بینی می شود، گفت: اثرات این خطر لغزندگی کاهش دید و اختلال در تردد شهری و جاده ای به دلیل بارش برف خواهد بود.

صابری تصریح کرد: آمادگی دستگاه های اجرایی ستاد مدیریت بحران، آماده سازی جاده ها برای برف روبی در گردنه ها و نقاط سردسیر، پرهیز از سفرهای غیر ضروری و احتیاط در ترددهای شهری و جاده ای به ویژه گردنه های برف روبی و تجهیز خودروها به تجهیزات زمستانی یکی از مواردی است که نیاز به توجه دارد. وی از شهروندان خواست تا اطلاع ثانوی از کوهنوردی و چادر زدن در حاشیه رودخانه ها خودداری کرده و خودروهای خود را به وسایل گرمایشی و زمستانی مجهز کنند.

سامانه بارشی از صبح روز دوشنبه مناطق جنوبی آذربایجان غربی را فراگرفته و در غرب این منطقه بارش برف و باران آغاز شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی