انتخاباتسیاسیمجلس

اسامی تأیید صلاحیت‌شدگان خبرگان ۴ بهمن اعلام می‌شود

اعلام اسامی خبرگان واجد شرایط در چهارم بهمن ماه، دیدار مدیران روزنامه های اصلاح طلب با وزیر کشور و پیش بینی نرخ مشارکت از جمله اخبار انتخابات امروز دوشنبه دوم بهمن 1402 بود. ستاد انتخابات کشور از شب گذشته با ارسال پیامک تائيد صلاحیت نامزدهای انتخابات شورای اسلامی توسط شورای نگهبان اطلاع رسانی کرد.

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در این خصوص گفت: دیشب لیست شورای نگهبان در خصوص احراز صلاحیت 1014 نفر به ستاد انتخابات اعلام شد و ما به سرعت به این افراد با شماره ستاد انتخابات به آنها اطلاع داده است.» با احتساب این تعداد 11 هزار و 14 نفر از شب گذشته و همچنین 11 هزار و 19 نفری که هیأت نظارت مرکزی درباره آنها اعلام کرده بود، در مجموع تاکنون 12 هزار و 33 نفر واجد شرایط داریم. این 1014 نفر هم رد صلاحیت شدند و هم احراز صلاحیت شدند.

همچنین در این تعداد 1014 نفر هیچ یک از نمایندگان فعلی و دوره ای مجلس حضور ندارند و اسامی آن در فهرست دیگری منتشر می شود. وی همچنین یادآور شد: در لیست جدید شورای نگهبان هیچ یک از نمایندگان مجلس فعلی و ادواری که رد صلاحیت شده و معترض شده اند وجود ندارد. بر اساس اطلاعاتی که داریم قرار است لیست دیگری از سوی شورای نگهبان به ستاد انتخابات کشور ارجاع شود. اسلامی با بیان اینکه شورای نگهبان تا 19 بهمن ماه فرصت دارد اسامی نهایی کاندیداهای تایید صلاحیت شده را اعلام کند، گفت: آمار جداگانه ای از جناح بندی نامزدهای تایید صلاحیت شده نداریم. در این مرحله اسامی را به فرمانداری ها ارسال می کنیم.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به آخرین روند بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات خبرگان رهبری گفت: تا دو روز دیگر در چهارم بهمن ماه اسامی کاندیداهای احراز صلاحیت شده مجلس را از کارشناسان رهبری دریافت خواهیم کرد. همچنین امروز غلامعلی حداد عادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در نشست سراسری کانون اصناف کمیته اقتصادی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: ما در شرایطی هستند که هیچ یک از نمایندگان نمی توانند بگویند در مجلس آینده حضور صددرصدی دارند و این نشان می‌دهد که روند انتخابات کاملا موثر و شفاف است.

نشست جمعی از مدیران روزنامه های اصلاح طلب با وزیر کشور امروز برگزار شد. احمد وحیدی وزیر کشور در این دیدار با تاکید بر گفت‌وگوی فعال‌تر با احزاب و سایر حوزه‌ها، انتخابات را نقطه پیوستن احزاب عنوان کرد و گفت: انتخابات، مشارکت، امنیت و وحدت ملی مربوط به یک دولت نیست و همه در آن مشارکت دارند. در این جلسه مدیران مسئول و سردبیران چند رسانه کشور به بیان نظرات خود در خصوص مسائل مربوط به حضور مردم در انتخابات آتی پرداختند. از سوی دیگر، بیستمین جلسه مجمع عمومی جبهه اصلاحات ایران (دوره دوم) شامگاه یکشنبه – اول بهمن 1402 – با حضور نمایندگان احزاب اصلاح طلب و اعضای واقعی جبهه اصلاحات برگزار شد. در جلسه بررسی سند راهبرد انتخاباتی جبهه اصلاحات ایران در سال 1402، اعضای مجمع عمومی با بیان دیدگاه خود در مورد متن تهیه شده توسط کمیته راهبردها و در نهایت جزئیات سند راهبرد انتخاباتی مجلس شورای اسلامی وارد بحث شده و با اکثریت آرا تصویب شد.

کلیات این راهبرد قبلاً در جلسه مجمع عمومی جبهه اصلاحات ایران در 19 دی 1402 به تصویب رسیده بود که متن کامل سند راهبرد انتخاباتی جبهه اصلاحات ایران در سال 1402 به زودی منتشر می شود. مهرداد سراجی رئیس ستاد انتخابات جماران امروز با بیان اینکه جبهه سیاسی جماران مانند گذشته در نظر دارد حضور فعال و موثری در هر دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی داشته باشد، گفت: تشکیل می شود. این پویش مردمی با توجه به گستردگی حوزه انتخابیه تهران، اسلامشهر، ری و پردیس دارای برنامه ویژه انتخاباتی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی