سفر و گردشگری

فرودگاه ماکو

فرودگاه ماکو در استان آذربایجان غربی واقع شده و در فاصله 47 کیلومتری از شهرستان ماکو قرار دارد. افتتاح فرودگاه ماکو در سال 1396 بوده است و پروازهای خود را آغاز کرده است. فرودگاه امکو یکی از بهترین فرودگاه ارومیه در فاصله 11 کیلومتری از شوط، 26 کیلومتری از پلدشت و 47 کیلومتری از ماکو قرار دارد. مسافران برای رفت و آمد به شهر می‌توانند از خدمات تاکسی و اتوبوس استفاده کنند.

این فرودگاه دارای یک ترمینال اصلی با مساحت 7000 متر مربع است. این ترمینال قابلیت خدمت رسانی به 400 نفر را دارد. ترمینال فرودگاه به عنوان مرکز اصلی برای ورود و خروج مسافران استفاده می‌شود و شامل امکانات مانند رده‌بندی مسافران، محل بررسی امنیتی، پتوخانه، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و سایر خدمات مربوط به سفر می‌باشد.

خرید اینترنتی بلیط هواپیما ماکو

خرید آنلاین بلیط هواپيما ماكو به وسیلهٔ سامانه‌های اینترنتی مختلف امکان‌پذیر است. برای این کار می‌توانید از وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که خدمات خرید بلیط هواپیما ارائه می‌دهند، استفاده کنید. این سامانه‌ها اغلب اطلاعاتی مانند مبدا و مقصد پرواز، تاریخ و زمان پرواز، تعداد مسافران و سایر جزئیات را از شما دریافت می‌کنند و به شما گزینه‌های مختلفی برای پرواز ماكو ارائه می‌دهند.

فرودگاه-ماکو

برای خرید بلیط هواپیمای ماکو آنلاین، مراحل زیر را دنبال کنید:

1. انتخاب سامانه خرید بلیط هواپیما

انتخاب یک سامانه معتبر و قابل اعتماد برای خرید بليط هواپيما ماکو از اینترنت مهم است. می‌توانید از نظرات و تجربیات دیگران استفاده کنید و یا به سایت‌های معتبر مراجعه کنید.

2. وارد کردن جزئیات سفر

به عنوان مثال، مبدا و مقصد پرواز را وارد کنید (ماکو)، تاریخ و زمان پرواز، تعداد مسافران و هر اطلاعات دیگری که مورد نیاز است.

3. جستجو و مقایسه گزینه‌ها

پس از وارد کردن جزئیات سفر، سامانه به شما گزینه‌های مختلفی را نمایش می‌دهد. می‌توانید قیمت‌ها، زمان‌ پروازها و سایر جزئیات را مقایسه کنید تا بهترین گزینه را انتخاب کنید.

4. انتخاب و خرید بلیط

پس از انتخاب گزینه مورد نظر، معمولاً باید اطلاعات مسافران و اطلاعات پرداخت را وارد کنید. این شامل نام و نام خانوادگی، اطلاعات تماس، شماره کارت بانکی و سایر اطلاعات مربوط به پرداخت است.

5. دریافت بلیط

پس از تکمیل فرآیند خرید، بلیط هواپیما به شما ارسال می‌شود. شما می‌توانید بلیط را در قالب یک ایمیل الکترونیکی دریافت کنید یا از طریق اپلیکیشن مربوطه آن را دریافت کنید.

فرودگاه خوی یکی از فرودگاه های آذربایجان غربی می باشد. برای اطلاع بیشتر درباره آن بخوانید.

ایرلاین‌های مستقر در فرودگاه ماکو

هواپیمایی ‌های آتا و پارس ایر از ایرلاین‌هایی هستند که در این فرودگاه فعالیت می‌کنند و پروازهای بین ماکو و تهران را ارائه می‌دهند.

هواپیمایی آتا (Ata Airlines) یکی از شرکت‌های هواپیمایی ایرانی است که مقر اصلی آن در تهران قرار دارد. این هواپیمایی پروازهای داخلی و بین‌المللی را انجام می‌دهد و بین ماکو و تهران نیز خدمات پروازی را ارائه می‌کند.

هواپیمایی پارس ایر (Pars Air) نیز یکی دیگر از هواپیمایی‌های ایرانی است که در این فرودگاه فعالیت می‌کند. این هواپیمایی نیز پروازهای داخلی و بین‌المللی را ارائه می‌دهد و پروازهای بین ماکو و تهران را نیز برگزار می‌کند.

افزایش پروازهای فرودگاه ماکو

با آغاز پروازهای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بین تهران و منطقه آزاد ماکو، تعداد پروازها به بیش از ۶ سورتی در هفته افزایش یافته است. این اقدام می‌تواند به تسهیل و افزایش تردد مسافران بین دو منطقه و توسعه روابط تجاری، گردشگری و اقتصادی بین این مناطق کمک کند.

با افزایش برنامه پرواز فرودگاه ماکو تعداد پروازها، مسافران و سرمایه‌گذاران می‌توانند به راحتی و با زمانبندی‌های متنوع بین تهران و منطقه آزاد ماکو سفر کنند. همچنین، این پروازها می‌توانند باعث جذب گردشگران و توریست‌ها به منطقه آزاد ماکو شده و توسعه صنعت گدشگری را ترویج دهند.

فرودگاه بین المللی ماکو

قرار گرفتن این فرودگاه در موقعیت استراتژیک و هم‌مرزی منطقه با کشورهای جمهوری آذربایجان و ترکیه، باعث اهمیت بیشتر این فرودگاه می‌شود. این وضعیت جغرافیایی این فرودگاه به عنوان یک دروازه هوایی به منطقه و کشورهای همسایه، امکانات تجاری، توریستی و فرهنگی را تسهیل می‌کند.

با توجه به موقعیت استراتژیک فرودگاه و حضور مسافران داخلی و خارجی، امنیت در پروازهای فرودگاه بسیار حائز اهمیت است و نیاز است که عملکرد ماموران امنیتی به صورت هوشمندانه و با رعایت استانداردهای بین‌المللی صورت پذیرد.

مسافران می‌توانند به راحتی از خدمات فرودگاه استفاده کنند و حتی سرمایه‌گذاران خارجی و گردشگران نیز با آسانی به منطقه آزاد ماکو سفر کنند. این امر می‌تواند باعث جذب سرمایه‌گذاری خارجی و رشد اقتصادی منطقه شود.

با بین‌المللی شدن فرودگاه، امکان حضور سرمایه‌گذاران خارجی در منطقه آزاد ماکو و همچنین سفرهای زیارتی و تفریحی اهالی فراهم می‌شود. این امر باعث توسعه صنعت گردشگری و اقتصاد منطقه می‌شود و به تعامل و تبادل فرهنگی با سایر کشورها کمک می‌کند.

پرواز‌های شبانه در فرودگاه ماکو

احداث روشنایی باند و جایگاه سوختگیری هوایی در فرودگاه ماکو، به عنوان زیرساخت‌های اصلی، می‌تواند بهبود قابل توجهی در عملکرد و استفاده از ظرفیت مجوز مرز هوایی این فرودگاه ایجاد کند. این زیرساخت‌ها به تسهیل پروازهای شبانه و ایجاد امکانات مورد نیاز برای سفرهای هوایی در ساعات تاریک و شبانه کمک می‌کنند و پروازی خوب را برای مسافران رقم می‌زنند.

با تکمیل این زیرساخت‌ها،فرودگاه می‌تواند استانداردهای بین‌المللی را رعایت کرده و امکانات مورد نیاز برای پروازهای شبانه را فراهم کند. این اقدامات می‌توانند به توسعه فعالیت‌های هوایی و افزایش تردد مسافران و بار در فرودگاه منطقه آزاد ماکو کمک کنند.

فرودگاه-ماکو

اطلاعات پرواز فرودگاه ماکو

شهر: ماکو

استان: آذربایجان غربی

نوع فرودگاه: عمومی

کد یاتا: ندارد

آدرس و شماره تلفن فرودگاه ماکو

آدرس فرودگاه ماکو: استان آذربایجان غربی، ماکو، منطقه آزاد تجاری-صنعتی ماکو

شماره تلفن فرودگاه ماکو: ۱۹۹

سوالات متداول

آدرس فرودگاه ماکو کجاست؟

این فرودگاه در ۱۱ کیلومتری شوط، ۲۶ کیلومتری پلدشت و ۴۷ کیلومتری ماکو قرار دارد.

آدرس فرودگاه ماکو: استان آذربایجان غربی، ماکو، منطقه آزاد تجاری-صنعتی ماکو

هتل های نزدیک فرودگاه ماکو کدامند؟

هتل شهریار بازرگان ماکو

هتل جهانگردی ماکو

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی