انتخاباتسیاسیمجلس

بیشتر از ۱۰۰۰ معترض تائید صلاحیت شدند

تایید بیش از هزار کاندیدای انتخابات مجلس دوازدهم توسط شورای نگهبان که اعتراض خود را در مرحله اعتراض ثبت کرده بودند، مهمترین خبر انتخاباتی اول بهمن ماه بود. هادی طحان نظیف، وکیل دادگستری و سخنگوی شورای نگهبان، عصر امروز – یکم بهمن ماه 1402 – در نشست خبری که در محل این شورا برگزار شد، گفت: چند روزی از مهلت نگهبان می‌گذرد. شورای رسیدگی به شکایات داوطلبانی که به تایید صلاحیت خود اعتراض داشتند به تصویب رسید.

وی افزود: تا امروز بیش از هزار نفر از کسانی که در مرحله ثبت اعتراض اعتراض خود را ثبت کردند، صلاحیت آنها به تایید شورای نگهبان رسیده است. این افراد کسانی هستند که در مراحل قبلی یا رد شده اند یا صلاحیتشان بررسی نشده بود. سخنگوی شورای نگهبان همچنین تصریح کرد: اسامی کاندیداهای تازه احراز صلاحیت شده تا ساعاتی دیگر از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام می شود.

جلسه ضابطان قضایی دوازدهمین جلسه شورای اسلامی مجلس که با حضور محمد محدی آزاد دادستان کل کشور، محمدحسن صادقی مقدم معاون اجرایی رئیس جمهور و امور انتخابات شورای نگهبان، مهدی امیری اصفهانی برگزار شد. معاون سیاسی امنیتی دادستانی کل کشور، عباس منصوری معاون دادستان کل کشور، غلامرضا مولبیگی عضو حقوقی شورای نگهبان و علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران در این جلسه در تالار شورای نگهبان حضور یافتند.

در این جلسه بیش از دو هزار ضابط قضایی از سراسر کشور از طریق ارتباط تصویری در دوره های آموزشی حضور یافتند. در این دیدار محمد موحدی آزاد دادستان کل کشور با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم و اجازه ندهیم در برگزاری باشکوه انتخابات شبهه ایجاد شود، گفت: دشمن مانند گذشته برنامه دارد. ، تا مردم عزیز ما در صحنه انتخابات حضور پررنگی نداشته باشند و در این رابطه طرح ها و هزینه های زیادی انجام داده و خواهد کرد. امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده، انتخابات پیش رو با سلامت و امنیت بالا برگزار شود و صحنه دیگری از اقتدار جمهوری اسلامی به نمایش درآید.

در این جلسه مهدی امیری اصفهانی معاون سیاسی امنیتی دادستان کل کشور، عباس منصوری معاون نظارت بر امور دادسرا و دادستان و علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران گزارشی را ارائه و توضیحاتی در خصوص اقدامات انجام شده و دستورالعمل های عملیاتی ضابطین دادگستری را ارائه کردند.

همچنین در ابتدای این جلسه محمدحسن صادقی مقدم معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان به بیان خلاصه ای از روند برگزاری انتخابات شورای اسلامی پرداخت و اظهار داشت: در حال حاضر انتخابات در مرحله بررسی صلاحیت‌ها است در شورای نگهبان انجام می‌شود و اعضای این شورا در حال بررسی شکایات و اعتراض‌های داوطلبان تایید صلاحیت‌نشده هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی