محیط زیست

برای کارخانجات نزدیک کلان‌شهرها استفاده از مازوت ممنوع است

علی‌اکبر الوندیان دبیر انجمن صنفی صنعت سیمان کشور اعلام نمود: در شرایط فعلی کارخانه‌های سیمانی که نزدیک شهرهای بزرگ قرار دارند مازوت استفاده نمی‌کنند و با محدودیت از سهمیه گاز خود استفاده می‌کنند، او ادامه داد: آن دسته از کارخانجاتی که از کلان‌شهرها فاصله دارند اگر با قطعی گاز روبه‌رو شوند از سوخت مازوت استفاده می‌کنند؛ در غیر این صورت به طور موقت تولیدشان را متوقف می‌کنند.

وی افزود: تعدادی از کارخانه‌های سیمان تعطیل شده‌اند و برخی دیگر به صورت محدود از سهمیه گاز خود استفاده می‌کنند. دبیر انجمن صنعت سیمان کشور در خصوص هزینه‌های بالای استفاده از مازوت برای کارخانه‌ها گفت: قرار بود مازوت با قیمت گاز در اختیار واحدهای تولیدی قرار گیرد اما هزینه‌های حمل و نقل باعث می‌شود که این سوخت برای کارخانه‌ها دو تا سه برابر قیمت گاز تمام شود، این موضوع باعث شده تا کارخانه‌ها تمایلی به استفاده از مازوت نداشته باشند و در صورت نبود گاز، خط تولید را متوقف کنند.

الوندیان با اشاره به اینکه میزان آلایندگی نیروگاه‌هایی که از مازوت استفاده می‌کنند بیشتر از کارخانه‌های سیمان است، گفت: به دلیل آلودگی هوا، محیط زیست نظارت لازم را بر عملکرد کارخانه‌ها دارد و کارخانه‌هایی بزرگ نزدیک شهرها اصلا از سوخت مازوت استفاده نمی‌کنند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی