پلیس و انتظامی

رنگ گواهینامه‌های رانندگی و تشویق و تنبیه رانندگان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با بیان اینکه 5 رنگ طلایی، نقره‌ای، سفید، نارنجی و قرمز برای رنگ گواهینامه‌ها در نظر گرفته شده جزئیات رنگ گواهینامه‌ها را تشریح کرد. سردار سید کمال هادیانفر؛ رئیس پلیس راهور فرجا، رئیس پلیس راهور در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: همانطور که قبلاً اعلام شد قرار است گواهینامه رانندگی در 5 رنگ صادر شود، این رنگ‌ها نمایانگر نحوه رانندگی یک فرد است.

وی افزود: برای رنگ آمیزی گواهینامه‌ها 5 رنگ طلایی، نقره ای، سفید، نارنجی و قرمز در نظر گرفته شده است که با توجه به سبک رانندگی هر فرد یک رنگ به گواهینامه آن فرد اختصاص می‌یابد. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پلیس راهنمایی و رانندگی کشور بیان کرد: در ابتدا گواهینامه همه افراد سفید است و پس از مدتی در هنگام رانندگی و تخلف و یا بدون خطر و تخلف رانندگی، رنگ گواهینامه افراد به نارنجی و قرمز کاهش یافته و یا به نقره و طلا ارتقاء پیدا می کند.

هادیان‌فر تصریح کرد: در صورتی که توسط پلیس مشخص شود فردی راننده کم‌خطر یا پرخطر بوده و منجر به تصادف شود یا مشمول ماده 7 قانون تخلفات رانندگی باشد، گواهینامه وی ابتدا به رنگ نارنجی و سپس قرمز خواهد شد.

وی در تشریح ماده ۷ قانون تخلفات راهنمایی و رانندگی گفت: این قانون می گوید افرادی که در حالت تعلیق گواهینامه رانندگی کنند به مرجع قضایی معرفی و برای رانندگی بدون گواهینامه به مجازات مقرر محکوم می شوند. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با بیان اینکه پلیس برای اجرای رنگ‌آمیزی مجوزها آمادگی دارد، گفت: در نظر داریم تا پایان سال این طرح را اجرا کنیم، اما از آنجایی که قرار است از رنگ آمیزی مجوزها برای تشویق یا تنبیه رانندگان استفاده شود، منتظر نطر دولت و مجلس هستیم.

هادیان‌فر تصریح کرد: پیشنهاد پلیس به دولت این است که مردم با توجه به امتیازی که در روز کسب می کنند و نحوه‌ی رانندگی که انجام می دهند، از تخلفات و جرایم گذشته انها کسر می‌شود. وی افزود: البته این اقدام نیاز به تصویب شورای اسلامی دارد، پلیس فقط پیشنهاد را به دولت داده است و دولت نیز کلیات آن را پذیرفته است که باید از طریق مجلس بررسی شود تا در صورت تصویب، جزو سیاست های تشویقی خواهد بود.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی