آموزش و پرورش

آموزش و پرورش آذربایجان غربی کمبود نیروی انسانی دارد

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان گفت: اگر در سال‌های آینده اقداماتی برای تامین نیروی انسانی انجام نشود با چالش‌های جدی مواجه خواهیم شد. محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی شب گذشته در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی و شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: با توجه به فصل بررسی بودجه سال آینده، لازم  است برآورد نیاز آموزش و پرورش برای پیگیری به نمایندگان شورای اسلامی ابلاغ شود.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: تدوین سند چشم انداز پنج ساله برای تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش یکی از ضروریات استان است چرا که اگر برای تامین نیروی انسانی تدبیری اندیشیده نشود. در سال‌های آینده با چالش‌های جدی مواجه خواهیم بود.»

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه مدارس غیردولتی ظرفیت بسیار مطلوبی برای کمک به آموزش و پرورش است، ادامه داد: وجود این مدارس در مناطق مختلف استان کمک و فرصتی شایسته برای دولت است تا سرمایه گذاری عمده خود را به سمت مدارس در مناطق محروم  سوق دهد.

وی در خصوص توسعه کتابخانه‌های کلاسی در مناطق محروم روستایی افزود: باید از ظرفیت نهادهای فرهنگی اجتماعی برای تجهیز کتابخانه‌های مدارس برای تشویق دانش آموزان مناطق محروم به مطالعه استفاده شود. معتمدیان تصریح کرد: با راه‌اندازی کمپین‌هایی در این زمینه می‌توان کتاب‌های انباشته شده در خانه‌های بلااستفاده را نیز جمع‌آوری و برای تجهیز کتابخانه‌های مدارس استفاده کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی