آموزش و پرورش

مدیر کل آموزش پرورش آذربایجان غربی: اجرای بیش از ۵٠٠ عنوان برنامه همزمان با هفته گرامیداشت معلم در آذربایجان غربی /جذب ۵۰ درصدی بازماندگان از تحصیل در مقطع ابتدایی

مدیر کل آموزش پرورش آذربایجان غربی گفت: به مناسبت فرا رسیدن هفته معلم بیش از ۵٠٠ عنوان برنامه در آذربایجان غربی اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار مجله خبری ایتوک مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در گفت و گو با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهبد مرتضی مطهری و فرا رسیدن هفته معلم گفت: امید است خروجی کار آموزش و پرورش خدمت به نظام تعلیم و تربیت، و ارتقاء جایگاه تعلیم و تربیت در استان باشد و بتوانیم در جامعه تاثیرگذاری بیشتری را داشته باشیم.

علی مطهری با اظهار اینکه به مناسبت گرامیداشت هفته معلم بیش از ۵٠٠ عنوان برنامه در سطح استان اجرا و برگزار می‌شود؛ گفت: برنامه های هفته معلم با نواختن زنگ سپاس از امروز در مدرسه راهنمایی شهید حبیب زاده آغاز می شود.

او افزود: دیدار فرهنگیان منتخبین استانی با رهبر انقلاب اسلامی، غبارروبی مزار شهدای فرهنگی، دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران، انتخاب معلمان،مدیران، معاونین و مشاوران نمونه در سطح استان و معرفی به مرحله وزارتی بر اساس شاخص های موجود، تجلیل از بازنشستگان و ۲٠ نفر از معلمان نمونه، برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی و هنری، مسابقات کتابخوانی، دیدار ١١ گروه از فرهنگیان با نماینده ولی فقیه و استاندار استان از جمله برنامه های شاخص هفته معلم می باشد.

جذب و ورود ۲هزار و ۲٠٠ نفر به مجموعه آموزش و پرورش در سال جدید

مطهری ادامه به برگزاری آزمون جذب آموزگار اشاره کرد و گفت: نتایج آزمون اعلام شده و برای ارزیابی تکمیلی قبول شدگان تا پنجشنبه هفته جاری مؤظف به بارگذاری مدارک در سامانه هستند و از روز یکشنبه بصورت مراجعه حضوری مقدمات ارزیابی تکمیلی همان مصاحبه براساس مدارک بارگذاری شده انجام خواهد شد.

او افزود: سهمیه استان ۷۱٠ نفر می باشد که با کسب ۴٠ درصد امتیاز در آزمون کتبی و ۶٠ درصد در ارزیابی تکمیلی بالاترین امتیازها اعلام و جذب خواهند شد.

مطهری خاطر نشان شد: استان آذربايجان غربی در خصوص آزمون دبیری و هنرآموزی نیز به اندازه آموزگاری سهمیه جذب دارد که امتحان آن آواخر این ماه برگزار خواهد شد. علاوه بر آزمون های فوق استان سهمیه کیفیت بخشی شامل مربیان پرورشی، تربیت بدنی، سلامت و… نیز دارد که آزمون آن تا پایان هفته جاری توسط جهاد دانشگاهی برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجانغربی اظهار کرد: در سال جدید ۲هزار و ۲٠٠ نفر در سه طیف مذکور وارد مجموعه آموزش و پرورش خواهند شد که ۱٠٠٠ نفر آن از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان خواهد بود. همچنین در سال جاری یک هزار و ۷٠٠ نفر بازنشسته خواهند شد.

جذب ۵۰ درصدی بازماندگان از تحصیل در مقطع ابتدایی

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه به شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل اشاره کرد و گفت: این موضوع به عنوان مشکل اساسی مورد پیگیری می باشد و اقدامات انجام شده در استان در رابطه با تارکین تحصیل کنندگان یا بازماندگان از تحصیل مورد توجه وزارت خانه قرار گرفته است.

مطهری با بیان اینکه تاکنون ۵۰ درصد تارکین تحصیلی مقطع ابتدایی در سطح استان جذب شده‌اند؛ گفت: باید به آمار بازماندگان و تارکین از تحصیل که قابل توجه است عنایت بیشتری شود تا میزان بازمانده به حداقل و میزان جذب را به حداکثر برسانیم.

مطهری با اشاره به اینکه آذربایجان غربی با دارا بودن حدود هزار کیلومتر مربع مرز، تهدیدات و فرصتهایی که در امر بازماندگان از تحصیل مهم می باشد چرا که بیشتر بازماندگان تحصیل کسب درآمد از مرزها را به ادامه تحصیل ترجیح می دهند.

او با بیان اینکه شناسایی بازماندگان از تحصیل کار سهلی نبوده و باید با همراهی تمامی دستگاه های اجرایی موضوع شناسایی و جذب بازماندگان عملی شود؛ گفت:؛ به تمامی فرمانداران، دهیاران، بخشداران و ائمه جمعه ابلاغ شده تا در رابطه با شناسایی و‌ جذب بازماندگان تحصیلی اقدامات لازم را انجام دهند.

مطهری با بیان اینکه،آهنگ رشد جمعیت در استان از آمار افزایش کلاس درس بیشتر است بیان کرد:با وجود افزوده شدن یک هزار و ۳۴ کلاس درس، سرانه فضای آموزشی استان همچنان از میانگین کشوری پایی تر است.

به گفته مطهری ،برای رسیدن به میانگین کشوری نیازمند تجهیز ۵ هزار کلاس درس در استان هستیم

انتهای خبر/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی