اقتصاد و کسب و کار

بهترین مراکز پخش کاغذ دیواری ارومیه کجا است؟

اگر بخواهید تغییری در دکوراسیون منزل خود بدهید؛ مطمئناً یکی از اولین چیزهایی که به ذهن شما می‌رسد تغییر رنگ دیوارها یا نصب کاغذ دیواری است. کاغذ دیواری یکی از عناصری است که در دکوراسیون داخلی از آن استفاده گسترده‌ای می‌شود. برای شما ساکنین ارومیه، خرید کاغذ دیواری و انتخاب مراکز مناسب برای نصب آن می‌تواند یک مسئله مهم و بحث برانگیز باشد. در ادامه این مقاله به صورت کامل به معرفی مراکز پخش عمده کاغذ دیواری در ارومیه و انواع مختلف آن می‌پردازیم؛ اما پیش از آن بهتر است به مرور تاریخچه و نکاتی بپردازیم که ممکن است شما به عنوان خریدار کاغذ دیواری به آن نیاز داشته باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره بهترین کار تولیدی در منزل این مقاله را بخوانید.

تاریخچه کاغذ دیواری

تاریخ کاغذ دیواری در جهان به قرن‌ها پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد؛ در آن روزگار مردم با استفاده از پارچه‌ها و مخلوط آن‌ها با مواد طبیعی به تزیین دیوار خانه‌های خود می‌پرداختند. به مرور زمان و با توسعه فناوری‌های تولید کاغذ، هزینه‌های تولید آن کمتر شده و امکان استفاده از کاغذهای خاص برای تغییر دکوراسیون در اختیار عامه مردم قرار گرفت.

یکی از مهم‌ترین نقاط ترقی صنعت کاغذ دیواری در دنیا، پیدایش صنعت چاپ در قرن 15‌ام بود که تولید انواع کاغذ دیواری را به مرحله جدیدی کشاند. نخستین کاغذ دیواری‌ها در اروپا تولید شدند و سپس به سرعت در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفتند. کاغذ دیواری در ابتدای حیاتش به عنوان نماد ذوق و شکوه برای ثروتمندان مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ از همان زمان تاکنون کاغذها با طرح‌های گل و بوته، مناظر طبیعی و الگوهای هنری زیبا تزیین می‌شوند.

نوشته های مشابه

با گذر زمان و پیشرفت‌ صنعت تولید کاغذ و اختراع انواع تکنولوژی‌های مرتبط با این حوزه، کاغذ دیواری به عنوان یک عنصر ثابت در دکوراسیون داخلی جایگاه ویژه‌ای کسب کرد.

چاپ لیتوگرافی یکی دیگر از نقاط شکوفایی صنعت تولید کاغذ دیواری به شمار می‌رود. در چاپ لیتوگرافی، ابتدا طرح روی یک تخته سنگ صیقلی با استفاده از مداد رنگی یا جوهر کشیده شده و سپس طرح روی سنگ آماده پردازش می‌شود و از این طریق طرح به کاغذ انتقال پیدا می‌کند.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، در کاغذ دیوارهای مدرن شاهد بی‌شمار طرح و رنگ جدید هستیم که به عنوان یکی از اصلی‌ترین و جذاب‌ترین عناصر دکوراسیون داخلی شناخته می‌شود. در دنیای کنونی به دلیل زیبایی، تنوع و قابلیت انطباق بالا، کاغذ دیواری هنوز هم محبوبیت بسیاری در نزد طراحان داخلی و عامه مردم دارد.

کاغذ دیواری در ایران تاریخچه نسبتاً کوتاهی دارد و از دهه‌های اخیر شاهد استفاده از آن در دکوراسیون داخلی خانه‌ها هستیم. در گذشته استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون مانند امروز محبوب نبود؛ اما با پیشرفت صنعت ساختمان و توجه بیشتر به جزئیات و همچنین امکاناتی که استفاده از کاغذ دیواری در اختیار طراحان داخلی قرار می‌دهد، استفاده از کاغذ دیواری به یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها در نزد ایرانیان تبدیل شد.

جهت اطلاع بیشتر درباره مقالات مشابه، مقاله شرکت سیمان ارومیه را بخوانید.

انواع کاغذ دیواری

  • کاغذ دیواری کاغذی: از مقرون به صرفه‌ترین انواع کاغذ دیواری می‌توان به کاغذ دیواری‌های کاغذی اشاره کرد که جنس نازکی دارند و برای استفاده کوتاه مدت می‌توانند مفید باشند. از نقاط منفی این کاغذ دیواری‌ها، غیرقابل شستشو بودن آن‌ها است و عمر مفید این نوع از کاغذ دیواری‌ها نیز نهایتاً دو سال است.
  • کاغذ دیواری PVC با روکش وینیل: کاغذ دیواری با روکش وینیل از جمله رایج‌ترین نوع کاغذ دیواری‌ به حساب می‌رود. این نوع از کاغذ دیواری ضد آب است و قابل شستشو نیز می‌باشد. دوام این نوع از کاغذ دیواری‌ها حدود پنج سال است و ابعادی در حدود 5 متر مربع دارد؛ به همین علت یکی از امن‌ترین انتخاب‌ها برای اتاق کودکان نیز کاغذ دیواری با روکش وینیل است.
  • کاغذ دیواری نانو: کاغذ دیواری‌های نانو از نوع عایق صدا و گرما می‌باشند و اگر می‌خواهید دیوارهای منزل یا محل کار شما این ویژگی‌ را داشته باشند، حتماً انتخاب این دست از کاغذ دیواری‌ها را نیز در نظر بگیرید. علاوه بر قابلیت عایق صدا بودن، این کاغذها امکان شستشو را نیز دارا بوده و همچنین ضد کثیفی و گرد و غبار هستند. به علت همین ویژگی‌های خوب، این کاغذ دیواری به نسبت قیمت بیشتری نیز دارد.
  • کاغذ دیواری سه بعدی: یکی از انواع کاغذ دیواری‌های مدرن و لوکس، کاغذ دیواری‌های سه بعدی است. این نوع کاغذ دیواری بیشتر در دکوراسیون‌های مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرند. کاغذ دیواری سه بعدی خود انواع خاصی را دارا می‌باشد و می‌توان از طرح‌های چوب، آجر و سنگ آن استفاده کرد. ویژگی این طرح‌ها، اضافه کردن یک نمای طبیعی به دیوار است.
  • کاغذ دیواری بافت‌دار یا مخملی: کاغذ دیواری‌های مخملی و یا بافت‌دار از جمله انتخاب‌های محبوب علاقمندان به طراحی‌های کلاسیک هستند. این کاغذ دیواری‌ها قابلیت شستشو ندارند و به نسبت گران‌تر از انواع دیگر هستند.
  • کاغذ دیواری نانوون: کاغذ دیواری نانوون از جمله انتخاب‌های طرفداران محیط زیست برای دکور منزل یا محل کارشان است. این دست کاغذ دیواری‌ها از ترکیب الیاف پارچه و کاغذ تولید شده و ضد حساسیت و آلرژی هستند. ذکر این نکته نیز بسیار اهمیت دارد که کاغذ دیواری نانوون قیمت بالایی دارد.
  • کاغذ دیواری پارچه‌ای: همانطور که از نامش پیداست، کاغذ دیواری‌های پارچه‌ای از جنس پارچه هستند و مقاومت بالایی نیز در برابر پارگی دارند و همینطور به خاطر جنس خاصشان عایق صدا نیز می‌باشند.

در هنگام خرید کاغذ دیواری به این نکات توجه کنید:

محل استفاده از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در انتخاب کاغذ دیواری است. هر محیطی نیاز خاص خود را دارد و در انتخاب کاغذ دیواری باید به این نکته توجه کرد.

متریال مورد استفاده در کاغذ دیواری می‌تواند تاثیر زیادی بر کیفیت و ماندگاری آن داشته باشد. قبل از خرید کاغذ دیواری باید در این خصوص تحقیق کرد و اطلاعات لازم را در مورد انواع متریال مورد استفاده در کاغذ دیواری‌ها به دست آورد.

طرح و رنگ کاغذ دیواری بسته به سلیقه شما می‌تواند متفاوت باشد. اما یک نکته کلیدی در انتخاب طرح کاغذ دیواری، توجه به ابعاد فضایی است که قرار است با استفاده از کاغذ دیواری دکور شود. طرح‌های ساده برای محیط‌های کوچک‌ مناسب‌تر هستند.

پیش از اقدام به خرید از کیفیت چاپ محصولی که خریداری می‌کنید اطمینان حاصل کنید. هر چقدر کیفیت یک محصول بیشتر باشد مدت زمانی بیشتری می‌توانید از زیبایی آن لذت ببرید و محصول ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

در آخر، از جمله مهم‌ترین عواملی که می‌تواند در انتخاب یا عدم انتخاب یک کاغذ دیواری تاثیرگذار باشد، قیمت است. بسته به نیاز شما و میزان بودجه‌ای که برای تغییر دکوراسیون در نظر گرفته‌اید، کیفیت کاغذ دیواری نیز می‌تواند متفاوت باشد.

رعایت این نکات می‌تواند به شما کمک کند، کاغذ دیواری انتخاب کنید که نیاز‌های شما را پوشش داده و با سلیقه‌تان هماهنگ باشد.

تاریخچه کاغذ دیواری

کاغذ دیواری در ارومیه

خرید کاغذ دیواری در ارومیه و یافتن بهترین مراکز پخش عمده کاغذ دیواری در ارومیه یکی از موضوعاتی است که ممکن است شما را به عنوان خواننده این مقاله به این وب سایت کشانده باشد. شما پس از تصمیم به تغییر دکوراسیون و  انتخاب نوع کاغذ دیواری که به آن نیاز دارید؛ لازم است به مراکز فروش این ابزار دکوراسیون رفته و پس از گرفتن مشاوره‌های لازم از کارشناسان، به خرید کاغذ دیواری مورد نیاز خود اقدام کنید. در اینجا به بررسی اطلاعات مراکز پخش کاغذ دیواری در ارومیه می‌پردازیم.

مراکز پخش عمده کاغذ دیواری در ارومیه

شهر کاغذ دیواری ارومیه

شهر کاغذ دیواری ارومیه به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شهر کاغذ دیواری در ایران فعالیت می‌کند.  اگر به دنبال خرید کاغذ دیواری‌های خاص هستید، حتماً شهر کاغذ دیواری ارومیه را در نظر بگیرید.

آدرس: ارومیه، خیابان مولوی یک، نرسیده به خیابان طوبی، روبه‌روی خیابان طوبی، شهر کاغذ دیواری ارومیه

شماره تماس ثابت: 04433440101

شماره تماس: 09146214101

آدرس وب سایت: shahrekaghazdivari.com

آدرس اینستاگرام: @shahrekaghazdivari_orumie

آقای معمار

آقای معمار به عنوان یک مرکز پخش انواع وسایل دکوراسیون منزل فعالیت می‌کند. این مرکز، بخش فروش اینترنتی گسترده‌ای نیز دارد. آقای معمار از فروشگاه‌های مطرح در زمینه فروش کاغذ دیواری ارومیه است.

آدرس: ارومیه، خیابان سیروس(مدنی 2)، روبه‌روی بانک سینا، جنب بانک سپه، دکوراسیون داخلی آقای معمار

شماره دفتر مرکزی: 04432231537

شماره واتساپ: 09145530370

آدرس وب سایت: aghayememar.com

آیدی اینستاگرام: @aghayememar20

دکوراسیون شهیر

دکوراسیون شهیر واقع در خیابان شیخ تپه ارومیه، به عنوان یک مرکز موفق در زمینه بازسازی، طراحی، نظارت و اجرای طرح‌های دکوراسیون فعالیت می‌کند. اطلاعات دکوراسیون شهیر را در اینجا می‌توانید ببینید.

آدرس: ارومیه، خیابان شیخ تپه، مابین کوی 1 و 3

تلفن ثابت: 04433657075

شماره تماس: 09142605355

آدرس اینستاگرام: @Shahir_decoration

دکوراسیون حب نقی

سرپرست این فروشگاه، آقای علی حب نقی به همراه تیمشان در زمینه پخش محصولات ساختمانی و دکوراسیون داخلی مانند انواع کاغذ دیواری، کف ‌پوش و دیوار پوش فعالیت می‌کنند.

آدرس: ارومیه، خیابان مدنی 2، کوچه صحیه، دکوراسیون حب نقی

ساعت کاری: از ساعت 9 صبح تا 8 شب

آدرس سایت: hobbenaghi.ir

شماره تماس: 09149501942

شماره تماس: 09981089968

آدرس اینستاگرام: @decor_hobbenaghi

به عنوان یک جزء اساسی از دکوراسیون داخلی، انتخاب درست و عقلانی کاغذ دیواری بسته به سلیقه شما، نوع فضا، و نیازهای محیطی می‎تواند بسیار متفاوت باشد. رعایت نکاتی که در این مقاله گفته شد به شما برای انتخاب بهترین کاغذ دیواری متناسب با نیازهایتان به خصوص در ارومیه کمک می‌کند.

با مجله خبری ایتوک از اخبار روز ایران به خصوص ارومیه آگاه باشید. مجله تخصصی ایتوک خبرگزاری برای اولین بار در ایران تمامی اخبار یک استان را به صورت دقیق، سریع در حوزه‌های متفاوتی مانند سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و…  منتشر می‌کند.

انواع کاغذ دیواری

جمع بندی

در این مقاله به بررسی تاریخچه کاغذ دیواری در جهان و ایران، انواع کاغذ دیواری، مزیت‌ها و معایب هر کدام و معرفی بهترین مراکز خرید کاغذ دیواری در ارومیه پرداخته شد. در ادامه مقاله به معرفی و بررسی بهترین مراکز پخش عمده کاغذ دیواری در ارومیه پرداخته شد.

سوالات متداول

مهم‌ترین نکاتی که باید در خرید کاغذ دیواری به آن‌ها توجه کرد، چیست؟

برای خرید کاغذ دیواری باید به متریال استفاده شده در آن، قیمت و کیفیت چاپ آن توجه کرد.

بهترین مراکز خرید کاغذ دیواری در ارومیه کجاست؟

از بهترین مراکز برای خرید کاغذ دیواری در ارومیه می‌توان به شهر کاغذ دیواری ارومیه واقع در خیابان مولوی و همینطور دکوراسیون شهیر واقع در خیابان شیخ تپه اشاره کرد.

با خبرگزاری ایتوک بهترین اخبار را دنبال کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی