اجتماعیجوان و خانواده

ثبت نام بیش از ۳٠ هزار نفر از مادران غیرشاغل در طرح رایگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجان غربی

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجان غربی از ثبت نام بیش از ۳٠ هزار نفر از مادران غیرشاغل در طرح رایگان صندوق بیمه اجتماعی خبر داد. 

به گزارش مجله خیری ایتوک،  مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجان غربی در گفت وگو با خبرنگاران؛ با اظهار اینکه مرحله نخست طرح ثبت نام بیمه رایگان مادران غیرشاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری در راستای اجرای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، از ابتدای سال جاری در استان آغاز و در حال اجرا می باشد؛گفت: تاکنون ۳۴ هزار نفر از مادران واجد شرایط در این طرح ثبت نام کرده اند.

سیروس محمودیان با بیان اینکه اجرای طرح مذکور تا پایان اردیبهشت ماه جاری تمدید شده است؛ گفت: در این مرحله مادرانی که فرزند سوم و بالاتر آنان بعد از تاریخ ۱۳۹۶/٠۱/٠۱ متولد شده باشند می توانند با مراجعه به سایت صندوق به نشانی www.roostaa.ir و ورود به بخش “ثبت نام مادران روستایی و عشایری (غیرشاغل) و یا مراجعه به کارگزاری ۷۱ صندوق در سطح استان نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند.

او افزود: فرآیند تکمیل ثبت نام متقاضیان مشمول این قانون پس از اخذ استعلام از سازمان ثبت احوال و تأیید استعلام سایر صندوق ها مبنی بر عدم بیمه پردازی و مستمری بگیر بودن متقاضی، نهایی می شود و اولویت تکمیل ثبت نام با افرادی است که منطبق بر فراخوان شرایط لازم را احراز و زودتر نسبت به ثبت نام اقدام کرده باشند.

محمودیان با تاکید بر اینکه صد در صد حق بیمه مادران غیر شاغل دارای سه فرزند و بیشتر ساکن مناطق روستایی و عشایری توسط دولت پرداخت می شود؛ خاطرنشان شد: با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند دو سال به سوابق بیمه‌ای بیمه‌گذار نیز افزوده می شود.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجان غربی افزود: همسر و فرزندان مادران سه فرزند از ۱۸ الی ۵۰ سال نیز می توانند به صورت جداگانه در این صندوق عضو شوند و درآینده همزمان از مزایای بیمه اجتماعی برخوردار شوند.

 

انتهای خبر/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی