اقتصاد جهاناقتصاد و کسب و کاراقتصادیصنعت و معدن و تجارت

صادرات بیش از یک میلیون تن انواع محصولات تولیدی در داخل استان آذربایجان غربی به بازارهای جهانی

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی از صادرات بیش از یک میلیون تن انواع محصولات تولیدی در داخل استان به بازارهای جهانی خبر داد. 

به گزارش مجله خبری ایتوک،  عبدالحمید سرتیپی مدیرکل صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی اظهار کرد: در یازده ماهه نخست سال ۱۴٠۲ بیش از یک میلیون تن انواع محصولات تولید شده در داخل استان از گمرکات استان به بازارهای جهانی صادر شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال ۱۴٠۱ بیش از ۳۱ درصد رشد داشته است.

سرتیپی افزود: ارزش محصولات صادر شده از استان به بازارهای جهانی نزدیک به یک هزار و ۴۸۹ میلیون دلار می باشد.

او به صادرات بیش از ۲ میلیون و ۵۴۵ هزار تن انواع کالاهای بازرگانی در مدت زمان ذکر شده از گمرکات استان به بازارهای جهانی نیز اشاره کرد و گفت: ارزش کالاهای بازرگانی صادر شده بیش از یک میلیارد و ۱۱٠ میلیون دلار بود که از لحاظ وزنی ۴۳ درصد نسبت به ۱۱ ماهه ۱۴٠۱ افزایش داشته است.

سرتیپی همچنین اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴٠۲ تا پایان بهمن ماه، ۳۶۸ هزار و ۶۲۲ تن انواع کالاهای مورد نیاز کشور به ارزش ۸۳۸ میلیون و ۴۸۹ هزار دلار از گمرکات استان وارد کشور شده است که از لحاظ وزنی ۳۵ درصد و از لحاظ ارزشی ۲٠ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی در ادامه گفت: از ابتدای سال گذشته تا پایان بهمن ماه ۸۱٠ فقره کارت بازرگانی صادر و ۴۳۳ فقره نیز تمدید شده  که از لحاظ صدور ۵۷ درصد و از لحاظ تمدید ۷۶ درصد افزایش داشته است. همچنین در یازده ماهه سال گذشته ۸۲۹ فقره کارت پیله وری نیز در استان صادر شده است.

 

انتهای خبر/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی