بازار

قیمت نفت رو به رشد است

قیمت نفت در معاملات آسیایی روز چهارشنبه به دلیل انتظارات بازار برای تقاضای قوی جهانی برای سوخت افزایش یافت. نفت خام برنت برای تحویل در ماه می با 46 سنت یا 0.6 درصد افزایش به 82.38 دلار در هر بشکه رسید. وست تگزاس اینترمدیت (WTI) برای تحویل در آوریل 47 سنت یا 0.6 درصد افزایش یافت و به 78.3 سنت در هر بشکه رسید.

با اخبار بازار در مجله خبری ایتوک همراه باشید.

اوپک در آخرین گزارش ماهانه خود پیش بینی خود از رشد قوی تقاضای جهانی نفت در سال 2024 را تغییر نداد و همچنان انتظار دارد تقاضای نفت در سال جاری به 2.25 میلیون بشکه در روز و در سال آینده به 1.85 میلیون بشکه در روز برسد. در روز رشد کنند. وی همچنین پیش بینی خود از نرخ رشد اقتصاد جهانی را افزایش داد.

در سیگنال دیگری از تقاضای مطلوب، آمار موسسه نفت آمریکا نشان داد که ذخایر نفت خام و سوخت آمریکا در هفته گذشته کاهش یافته است.

تحلیلگران بر این باورند که فدرال رزرو ممکن است علیرغم رشد شدید قیمت‌های مصرف‌کننده در ماه فوریه، به دلیل افزایش قیمت بنزین و مسکن، کاهش نرخ بهره را در تابستان آغاز کند. کاهش نرخ بهره می تواند از قیمت نفت حمایت کند.

ییپ جون رونگ، استراتژیست ارشد IG گفت: “محیط ریسک تا حد زیادی تغییر نکرده است و بر این باور است که بازار منتظر یک دور کاهش نرخ بهره آمریکا در ماه ژوئن است.” کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا و پیش‌بینی رشد قوی اوپک نیز از قیمت‌ها حمایت کرد.

تحلیلگران کاپیتال اکونومیکس در یادداشتی خطاب به مشتریان خود نوشتند: آنها همچنان انتظار دارند که فدرال رزرو آمریکا از حدود ژوئن شروع به کاهش سیاست های پولی کند.

بر اساس گزارش رویترز، پس از پیش‌بینی اداره اطلاعات انرژی آمریکا مبنی بر افزایش رشد تولید نفت این کشور، قیمت نفت در معاملات دیروز اندکی کاهش یافت، اما تحت تأثیر کاهش تولید اوپک پلاس رشد عرضه جهانی را محدود می‌کند. ادامه خواهد داشت و موج اخیر حملات هواپیماهای بدون سرنشین علیه تأسیسات انرژی روسیه از جمله پالایشگاه ها، کاهش قیمت را محدود کرد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در جدیدترین گزارش چشم انداز انرژی کوتاه مدت خود پیش بینی کرد که قیمت هر بشکه نفت برنت در سال جاری به 87 دلار و در سال آینده به 85 دلار برسد. این برآورد نسبت به پیش بینی ماه قبل به ترتیب 5.6 درصد و 6.7 درصد افزایش داشته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی