بازارطلا، سکه و ارز

قیمت طلای جهانی کاهش یافت

قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه (13 مارس) پس از ثبت بزرگترین کاهش خود در یک ماه گذشته در جلسه قبل پس از انتشار گزارش تورم آمریکا که بازده اوراق قرضه را افزایش داد و امیدها برای کاهش نرخ بهره در ژوئن توسط فدرال رزرو را کاهش داد، امروز کاهش یافت.

تازه‌ترین احبار بازار را در ایتوک دنبال کنید.

قیمت جهانی طلا با 0.1 درصد افزایش به 2158 دلار و 26 سنت در هر اونس رسید. قیمت طلای آمریکا با 0.1 درصد کاهش به 2163 دلار و 50 سنت رسید.

قیمت های مصرف کننده در ایالات متحده در ماه فوریه به دلیل افزایش هزینه های بنزین و سرپناه به شدت افزایش یافت که نشان دهنده ادامه تورم است. شاخص قیمت مصرف کننده در ماه گذشته 0.4 درصد افزایش یافت. پس از افزایش 3.1 درصدی در ژانویه، در 12 ماه منتهی به فوریه 3.2 درصد افزایش یافت و بالاتر از برآورد 3.1 درصد بود.

طلا روز سه شنبه 1.1 درصد کاهش یافت که بدترین کاهش یک روزه آن از 13 فوریه تاکنون است، پس از آن که داده ها نشان داد قیمت های مصرف کننده نیز بیش از حد انتظار در ژانویه افزایش یافته است.

بر اساس برنامه احتمالی نرخ بهره LSEG، انتظارات بازار برای زمان بندی اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو کمی تعدیل شده بود، قیمت گذاری با احتمال 68 درصدی برای کاهش حداقل 25 واحدی در ژوئن، از 72 درصد در سه شنبه گذشته. نرخ های پایین تر جذابیت شمش های غیر بازده را افزایش می دهد. تورم بازدهی 10 ساله خزانه داری آمریکا و دلار آمریکا را افزایش داد.

به گزارش رویترز، در سایر فلزات گرانبها، پلاتین با 0.1 درصد کاهش به 923.70 دلار در هر اونس، پالادیوم 0.7 درصد کاهش یافت و به 1034.61 دلار و نقره 0.1 درصد کاهش یافت و به 24.14 دلار رسید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی