دولتسیاسی

ماموریت‌های ویژه‌ی رئیس‌جمهور به وزرا

رئیس جمهور با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن ایام نوروز، به تمامی وزرا و مسئولان مرتبط با تنظیم بازار دستور داد تا با تشدید نظارت و اتخاذ تدابیر لازم از هرگونه ظلم در حق مردم جلوگیری کنند. سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز – یکشنبه – در جلسه هیات دولت با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ضمن توصیه به همگان برای آمادگی برای ورود به این ایام خجسته و بهره گیری از برکات بی پایان آن و نیز با اشاره به فرارسیدن ایام نوروز به کلیه وزرا و مسئولین مرتبط با تنظیم بازار دستور داد با تشدید نظارت و اتخاذ تدابیر لازم از هرگونه ظلم در حق مردم جلوگیری کنند.

با اخبار سیاسی ایتوک همراه باشید.

رئیس جمهور همچنین آمار بالای تصادفات و تلفات در این جاده را تلخ و تاسف بار دانست و از مسئولان وزارت راه و شهرسازی خواست برای ارتقای ایمنی تردد اقدامات لازم را انجام دهند تا سفرهای نوروزی مردم با آسودگی بیشتر و بدون خطر انجام شود.

همچنین از وزرای صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی و گردشگری خواسته شد تا نظارت مضاعف بر رستوران ها و هتل ها را انجام دهند.رئیسی در جای دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امیدواریم تا قبل از پایان سال شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام با جلسات فشرده قانون بودجه را نهایی کنند.

رئیس جمهور همچنین از گزارش وزیر نفت مبنی بر انعقاد قرارداد تقویتی در میدان پارس جنوبی با چهار شرکت ایرانی قدردانی کرد.

قرارداد پروژه ملی “افزایش فشار در میدان پارس جنوبی” امروز با 4 شرکت بزرگ ایرانی به ارزش 20 میلیارد دلار منعقد شد و مهندس اوجی در گزارش خود عنوان کرد که این اقدام باید 8 سال پیش انجام می شد و در دولت قبل افزود: کشورهای همسایه با کمک شرکت های خارجی این کار را انجام داده اند، اما 4 شرکت بزرگ ایرانی طرف قرارداد اجرای این پروژه متعهد شده اند که از همه توان ملی برای اجرای این قرارداد استفاده کنند. با اجرای این قرارداد 90 میلیارد فوت مکعب گاز از این میدان برداشت می شود که می تواند نیاز تمامی کارخانه ها و صنایع کشور را تامین کند.

وزیر نفت پس از بیان اینکه با اجرای این طرح 2 میلیارد بشکه میعانات گازی استخراج می شود، افزود: با آغاز عملیات اجرایی این طرح ده ها هزار فرصت شغلی ایجاد می شود. مهندس اوجی در خصوص میادین نفتی جفیر و سپهر که روز جمعه با دستور رئیس جمهور به طور رسمی افتتاح شد، گفت: آماده سازی این میادین قبل از این دولت تنها 15 درصد پیشرفت داشته است و در 2 سال و نیم گذشته با تلاش های جهادی مسئولان و کارشناسان توسط وزارت نفت تکمیل و به بهره برداری رسید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه امروز با اشاره به افتتاح سامانه های هوشمند پردازش (سورتینگ) پستی که صبح امروز انجام شد، افزود: 70 درصد شرکت های اینترنتی محصول محور هستند و بیشتر مرسولات پستی آنها به توسط شرکت ملی پست انجام می شود.

زارع پور تصریح کرد: سامانه‌های جدید پردازش و آماده‌سازی مرسولات پستی از ربات‌های ساخته شده توسط دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف و چند شرکت دانش‌بنیان دیگر استفاده می‌کنند و تکمیل طرح هوشمندسازی شبکه پستی کشور را با دقت و سرعت بالا تسریع می‌کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی