اجتماعی

تهیه و توزیع ۵٠ هزار بسته معیشتی و ۲۵٠ پرس غذای گرم همزمان با ماه مبارک رمضان در آذربایجان غربی

معاون مشارکتهای مردمی کمیته امداد آذربایجان غربی از تهیه و توزیع ۵٠هزار بسته معیشتی و ۲۵٠ پرس غذای گرم در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش مجله خبری ایتوک، معاون مشارکتهای مردمی کمیته امداد آذربایجان غربی امروز در جمع خبرنگاران گفت: در اجرای طرح اطعام مهدوی که همزمان با ماه مبارک رمضان در سطح استان اجرا شد، ۵٠ هزار بسته معیشتی به همت خیران و نیکوکاران تهیه و در بین خانواده های تحت پوشش توزیع شد.

علی پیری افزود: ارزش ریالی هر بسته معیشتی توزیع شده در بین نیازمندان در حدود یک میلیون تومان می باشد.

او به فعالیت ۱۱٠ واحد آشپزخانه در سطح استان نیز اشاره کرد و گفت: در این آشپزخانه ها به همت مراکز نیکوکاری و مساجد در طول ماه رمضان ۲۵٠ هزار پرس غذای گرم طبخ و بین نیازمندان توزیع شد.

معاون مشارکتهای مردمی کمیته امداد آذربایجان غربی اقدامات انجام شده ماه رمضان را بالغ بر ۸٠ میلیارد تومان عنوان کرد.

پیری اجرای پویش طرح اکرام ایتام را از دیگر برنامه های امداد در ماه رمضان بیان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر ۱۸ هزار یتیم و محسنین در استان تحت پوشش کمیته هستند.

او با بیان اینکه ۷٠ هزار حامی در سطح استان با کمیته امداد همکاری داشته و از ایتام در زمینه های تحصیل،  معیشت،  مسکن و سایر نیازها حمایت میکنند؛ گفت: تاکنون ۲ هزارو ۵٠٠ حامی جدید در ماه مبارک رمضان جذب کمیته امداد شدند.

پیری اظهار کرد:  در حال حاضر ۳۹۴ مرکز نیکوکاری با مجوز کمیته امداد در سطح استان فعالیت می کنند که در سال گذشته برای نیازمندان ۴٠٠ میلیارد تومان جمع آوری و در سر فصل های مسکن، درمان، تحصیل، معیشت و سایر سرفصل های تعریف شده برای مراکز نیکوکاری در بین نیازمندان توزیع کردند.

پیری تعداد افرادی که به مراکز نیکوکاری مراجعه کرده و از حمایتهای آنها بهرهمند شدند را  ۱۳٠ هزار نفر عنوان کرد؛  گفت: ۶۳ هزار نیکوکار هم با مراکز نیکوکاری همکاری موثری دارند همچنین ۴٠٠ هزار نیکوکار هم با کمیته امداد بصورت مستقیم همکاری می کنند.

معاون مشارکتهای مردمی کمیته امداد آذربایجان غربی در ادامه به زکات جمع آوری شده نیز اشاره کرد و گفت: در سال کذشته ۱۳۳ میلیارد تومان زکات در سطح استان از طریق دبیرخانه شورای زکات ثبت شده بود که از این مبلغ ۵٠ میلیارد تومان فطریه عام، ۴۵ میلیارد تومان زکات مستحب،  ۳۶ میلیارد تومان زکات واجب، یک میلیارد و ۴٠٠ میلیون تومان کفاره غیر عمد و مابقی مربوط به کفاره عمد،  فطریه سادات و… بود.

پیری خاطرنشان شد:  ۹۶ درصد زکات جمع آوری شده  برای امور نیازمند و محرومین شامل تهیه جهازیه، احداث و تعمیرمسکن، هزینه های درمانی و تحصیلی و ۴ درصد هم برای پروژه های عام المنفعه از جمله احداث مساجد، غسال خانه، حسینیه و سایر پروژه ها صرف شده است.

انتهای خبر/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی