فرهنگ و هنرفرهنگی

اجرای بیش از ۲٠ عنوان برنامه همزمان با هفته هنر در آذربایجان غربی

همزمان با هفته هنر بیش از ۲٠ عنوان برنامه در آذربایجان غربی اجرا می شود.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در ادامه بر جایگاه و اهمیت هنر انقلاب اسلامی و تعهد آن در تربیت هنرمندان  و خلق آثار فاخر هنری در راستای اهداف انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این استان دارای گنجینه های فاخر و ارزشمندی مثل شهید باکری است که باید روایت گری شود و تاسیس مرکز رشد هنر انقلاب، جزو ملزومات بوده و باید در دستور کار قرار گیرد تا با تاسیس اینچنین مراکزی، مفاخر آذربایجان غربی با زبان هنر به شکل مطلوب روایت گری و بازخوانی شوند.

وی سپس از تدوین نقشه تحول حوزه هنری آذربایجان غربی خبر داد و گفت: مرزی بودن استان، ایستادگی، گنجینه هویت ایران اسلامی، مکتب شهید باکری، همزیستی مسالمت اقوام و پیروان ادیان در این استان، و دریاچه ارومیه  به عنوان نگین فیروزه ای آذربایجان را از جمله موضوعات ششگانه نقشه تحول حوزه هنر انقلاب اسلامی در آذربایجان غربی است.

رییس حوزه هنری آذربایجان غربی تصریح کرد: در اجرای این نقشه باید از همجواری با چند کشور همسایه و ظرفیت مرزی بودن استان برای صدور هنر انقلاب اسلامی استفاده کرد و در این راستا از ظرفیت هایی چون اربعین، دفاع مقدس، حماسه چالدران و اتفاقات تاریخی استان بهرهمند شد.

وی در ادامه با بیان کرد: دریاچه ارومیه نگین فیروزه‌ای آذربایجان غربی چه پرآب باشد چه کم آب در هر دو حالت برای ما مهم است و از جمله موضوعات مهم مورد توجه حوزه هنری استان است.

سعیدی فرد با بیان اینکه همچنین احیای دفتر نوجوان و جوان حوزه هنری از دیگر برنامه‌هایی است که اجرا خواهد شد گفت: امسال طرح ویژه ” محله باهنر” در مناطق حاشیه شهر نیز اجرا می‌شود که اصلی‌ترین رسالت آن کشف استعداد‌های این مناطق است.

انتهای خبر/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی