فرهنگی

دانشگاه صنعتی ارومیه

دانشگاه صنعتی ارومیه، به عنوان یک دانشگاه دولتی در شهر ارومیه، استان آذربایجان غربی، برای ارائه آموزش عالی و انجام تحقیقات علمی در سال 1385 تاسیس شد. این مرکز آموزشی و پژوهشی در حال حاضر بیش از 4895 دانشجو و 105 استاد برتر را شامل می‌شود که در صنایع مختلف و رشته‌های متنوع تحصیل می‌کنند و تدریس می‌دهند.

یکی از نشانه‌های قابل توجه دانشگاه صنعتی ارومیه، فعالیت‌های پژوهشی و علمی آن است. طبق تجزیه و تحلیل‌های انجام شده، این مرکز تاکنون 1667 مقاله علمی را در نشریات و همایش‌های داخلی منتشر نموده است. همچنین، از این دانشگاه تاکنون 108 مقاله معتبر بین‌المللی منتشر شده است که نشان از تأثیر و شهرت جهانی این مرکز در زمینه پژوهش دارد.

با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا با دانشگاه صنعتی ارومیه بیشتر آشنا شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی بقیه دانشگاه های ارومیه، مقاله دانشگاه ارومیه را بخوانید.

دانشگاه صنعتی ارومیه کجاست

دانشگاه صنعتی ارومیه، با موقعیتی استراتژیک در استان آذربایجان غربی و در شهر ارومیه واقع شده است. آدرس دقیق این دانشگاه در ابتدای جاده بند قرار دارد، بالاتر از منطقه گلشهر 2 کد پستی این مرکز آموزشی و پژوهشی 17165-57166 است و صندوق پستی آن با شماره 419-57155 در خدمت عموم قرار دارد.

برای ارتباط مستقیم با ریاست دانشگاه صنعتی ارومیه، می‌توانید از طریق پست الکترونیکی به آدرس po@uut.ac.ir با آنها تماس برقرار کنید. همچنین، برای دریافت اطلاعات و ارسال پرسش‌ها، می‌توانید از طریق آدرس پست الکترونیکی info@uut.ac.ir با دانشگاه صنعتی ارومیه در ارتباط باشید.

دانشگاه صنعتی ارومیه با موقعیت مناسب خود و تکیه بر توانمندی‌های علمی و فنی، به عنوان یکی از مراکز آموزشی برتر و پیشرو در منطقه شناخته می‌شود. این موسسه با تمرکز بر تحقیقات علمی، آموزش مهارت‌های عملی و ارتقای سطح دانش و فناوری، نقش مهمی در توسعه علم و فناوری کشور ایفا می‌کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی بقیه دانشگاه های ارومیه، مقاله دانشگاه علمی کاربردی ارومیه را بخوانید.

دانشگاه صنعتی ارومیه کجاست

رشته های دانشگاه صنعتی ارومیه

در دانشگاه صنعتی ارومیه، رشته‌های کارشناسی ناپیوسته شامل مهندسی تکنولوژی ساخت و تولید گرایش ماشین ابزار و در کارشناسی  مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی هوافضا، مهندسی کامپیوتر، مهندسی صنایع، مهندسی شیمی، شیمی کاربردی، مهندسی معدن، مهندسی برق، مهندسی فناوری اطلاعات، مهندسی اپتیک و لیزر، مهندسی مواد و مهندسی نساجی می‌باشد.

در مقطع کارشناسی ارشد، رشته‌های مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی، مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی، مهندسی صنایع گرایش صنایع، مهندسی صنایع گرایش سیستم‌های اقتصادی و اجتماعی، مهندسی عمران گرایش سازه، مهندسی عمران گرایش زلزله، مهندسی فناوری اطلاعات، ریاضی کاربردی گرایش معادلات دیفرانسیل، مهندسی معدن گرایش استخراج، مهندسی شیمی گرایش طراحی فرایند، مهندسی شیمی گرایش جداسازی، مهندسی برق گرایش کنترل، مهندسی برق گرایش مخابرات، مهندسی برق گرایش مکاترونیک نیز ارائه می‌شوند.

در مقطع دکتری هم رشته‌های مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژِ و فیزیک گرایش ذرات بنیادی در دانشگاه صنعتی ارومیه ارائه می‌شود.

 دانشگاه صنعتی ارومیه به وسیله ارائه این رشته‌های متنوع، به دانشجویان فرصتی را برای انتخاب رشته مورد علاقه و پیگیری آموزش‌های تخصصی در زمینه‌های مختلف علوم فنی و مهندسی می‌دهد.

رتبه دانشگاه صنعتی ارومیه

دانشگاه صنعتی ارومیه، نامی که در سال ۲۰۲۰ برای اولین بار در نظام رتبه‌بندی وبومتریکس ظاهر شد، به سرعت در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی نیز پیشرفت کرد. در سال ۲۰۲۱، این دانشگاه توانست رتبه دوازدهم را در بین دانشگاه‌های صنعتی کشور به دست آورده و در میان ۳۱۰۰۰ دانشگاه جهان، در جایگاه ۳۳۴۸ قرار گیرد. این ارتقاء قابل توجه نشان از پیشرفت و تلاش‌های مداوم دانشگاه صنعتی ارومیه در جهت بهبود کیفیت آموزش و پژوهش است. به علاوه، در سال ۱۴۰۲، این دانشگاه توانست وارد رتبه‌بندی Times شده و در آن رتبه ۱۲۰۰-۱۰۰۱ را کسب کند، که در میان ۷۳ دانشگاه کشور، رتبه ۳۷ را به خود اختصاص داد. این موفقیت‌ها نشان دهنده جایگاه برجسته و روند پیشرفتی که دانشگاه صنعتی ارومیه دارد و تلاش‌های مستمر آن در بهبود استانداردهای آموزشی و پژوهشی است.

دستاورد‌های دانشگاه صنعتی ارومیه

دستاوردهای علمی دانشگاه صنعتی ارومیه در چند سال اخیر قابل توجه بوده است. در سال ۱۴۰۱، چهار عضو هیئت علمی این دانشگاه، یعنی “محمد پورمحمود آقابابا” استاد تمام گروه مهندسی برق، “عزالدین بخت آور” استاد تمام گروه مهندسی معدن، “هاشم عمرانی” دانشیار گروه مهندسی صنایع، و “سروش حاصلی” استادیار گروه فیزیک، به عنوان برترین دانشمندان جهان در دو درصد برتر قرار گرفتند. این افتخار نشان از استعداد و توانایی بالای اعضای هیئت علمی دانشگاه ارومیه است و به تعداد افراد برتری که در رده جهانی قرار دارند اشاره می‌کند.

در سال ۱۴۰۲، دانشگاه صنعتی ارومیه در همکاری با دانشگاه حاجت‌تپه آنکارا، در زمینه توسعه روش جدید شبیه‌سازی چند نقطه‌ای مبتنی بر داده و با استفاده از کاپیولا، به موفقیت دست یافت. این انجام تحقیقات مشترک نشان از تعامل بین‌المللی و قدرت تخصصی دانشگاه صنعتی ارومیه در حوزه‌های پیشرفته علمی است. این دستاورد نشان از تلاش‌های پژوهشی قابل توجه در دانشگاه صنعتی ارومیه است که به توسعه روش‌های نوین و پیشرفته در حوزه علمی و فناوری می‌پردازد.

ثبت نام دانشگاه صنعتی ارومیه

در سامانه دانشگاه صنعتی ارومیه، ثبت نام دانشجویان پذیرفته شده در کنکور به صورت غیر حضوری انجام می‌شود. داوطلبانی که در مقاطع مختلف از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری قبول شده‌اند، ابتدا اطلاعیه دانشگاه را مطالعه کرده و سپس در زمان مشخص شده به سیستم جامع دانشگاهی گلستان مراجعه می‌کنند. سامانه سما به نشانی edu.uut.ac.ir جایگزین سیستم گلستان شده است. داوطلبان با وارد کردن کد داوطلبی و گذرواژه (که اغلب کد ملی است)، وارد سیستم می‌شوند.

در بخش ثبت نام و ارائه مدارک آنلاین، دانشجویان پسر باید کارت پایان خدمت و معافیت دائم خود را اسکن کرده و بارگذاری کنند. در صورت عدم داشتن کارت پایان خدمت، برای دریافت برگ درخواست معافیت تحصیلی اقدام می‌کنند. همچنین، دانشجو با تعیین وضعیت نظام وظیفه، برگ درخواست معافیت تحصیلی را بارگذاری می‌کند. برای بارگذاری مدارک دیگر دانشجویان دختر و پسر، مدارک زیر مورد نیاز است:

– اسکن آخرین مدرک تحصیلی بر اساس نظام آموزشی

– ریزنمرات آخرین مدرک تحصیلی بر اساس نظام آموزشی

– اسکن عکس و گواهی مدرک دوره دیپلم متوسطه

– اسکن اصل کارنامه (ریزنمرات) دیپلم متوسطه

– اسکن گواهینامه مدرک کاردانی

– اسکن فرم پذیرفته شدگان سهمیه مناطق 1، 2، 3 و خانواده شهدا

– و …

بعد از بارگذاری مدارک، داوطلبان باید به سامانه تاییدیه مدارک مراجعه کنند تا تاییدیه معتبری برای مدارک تحصیلی خود دریافت کنند. سپس بایستی در سامانه سما وارد شده و مراحل ثبت نام را ادامه دهند. در مرحله آخر، دانشجویان باید اصل مدارک تحصیلی را به دانشگاه ارسال کنند. این مدارک شامل مواردی است که در بالا ذکر شده است. با ارسال اصل مدارک، ثبت نام دانشجویان کامل می‌شود.

در سامانه دانشگاه صنعتی ارومیه، ثبت نام دانشجویان پذیرفته شده در کنکور به صورت غیر حضوری انجام می‌شود. ابتدا دانشجو بایستی به وب‌سایت اصلی دانشگاه با آدرس uut.ac.ir مراجعه کند و سپس بر روی بخش “سیستم آموزشی الکترونیکی سما” کلیک نماید.

پس از ورود به سامانه سما، دانشجو در صفحه اصلی سامانه قرارو با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، می‌تواند وارد سامانه شود و به بخش مربوطه بروید تا مراحل ثبت نام خود را انجام دهد.

در مرحله بعد، دانشجو باید فرم‌های اطلاعات پایه خود را تکمیل کند. حتماً توجه داشته باشید که فرم‌های موجود را با دقت و به طور کامل پر کنید، زیرا در غیر این صورت امکان دسترسی به فرم‌های بعدی برای شما فراهم نخواهد بود.

پس از تکمیل فرم‌ها، دانشجو باید مدارک مورد نیاز برای ثبت نام را اسکن کرده و در بخش‌های مربوطه بارگذاری کند. در نهایت، باید تایید نهایی ثبت مدارک را انجام دهید.

داوطلبانی که در دانشگاه صنعتی ارومیه پذیرفته شده‌اند، باید در مهلت مشخص شده توسط دانشگاه، به سامانه دانشگاه مراجعه کرده و مدارک ثبت نام را مطالعه و تهیه کنند.

اتوماسیون تغذیه دانشگاه صنعتی ارومیه

اتوماسیون تغذیه دانشگاه صنعتی ارومیه

سایت تغذیه دانشگاه صنعتی ارومیه با آدرس food.uut.ac.ir، به دانشجویان این دانشگاه امکان انجام امور مربوط به غذا و تغذیه را فراهم می‌کند. این سامانه برای دانشجویان، به عنوان یک پل ارتباطی بین آن‌ها و دپارتمان تغذیه دانشگاه، عمل می‌کند. با ورود به این سامانه و مشاهده منوی هفتگی، کاربران قادر خواهند بود غذای خود را بر اساس برنامه غذایی هفتگی رزرو کنند.

در این سامانه، دانشجویان می‌توانند به اطلاعات مربوط به رئیس تغذیه و کارشناس ارشد صنایع غذایی اداره تغذیه دسترسی پیدا کنند. این اطلاعات می‌تواند شامل معرفی وظایف و نقش آن‌ها در دپارتمان تغذیه، مشخصات تماس و سوابق تحصیلی و شغلی آن‌ها باشد. همچنین، اطلاعیه‌های مهم درباره روند رزرو غذا، زمانبندی و ساعات کار دپارتمان، اعلام تغییرات در برنامه هفتگی و سایر موارد مرتبط نیز در این سامانه قرار می‌گیرد.

علاوه بر این، دانشجویان می‌توانند از راهنمایی‌های موجود در سامانه برای افزایش اعتبار کارت تغذیه استفاده کنند. این راهنما شامل توضیح روش‌های شارژ کارت تغذیه، محدودیت‌ها و قوانین مربوط به استفاده از کارت تغذیه در دانشگاه و نکات مهم دیگر است.

همچنین، دانشجویان در سامانه تغذیه دانشگاه صنعتی ارومیه می‌توانند زمان و مکان خرید غذای سلف را مشاهده کنند. این امکان به آن‌ها کمک می‌کند تا زمان خرید و مصرف غذا را بهینه‌سازی کنند و درستی و کاملی غذاهای مورد نیاز خود را تضمین کنند.

سوالات متداول

دانشگاه صنعتی ارومیه چطوره؟ دانشگاه صنعتی ارومیه یک دانشگاه معتبر با امکانات پیشرفته و اساتید مجرب است.

 با مجله خبری ایتوک بهترین اخبار و مقالات را داشته باشید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی