فرهنگی

«آینده خواندنی است»، شعار امسال هفته‌ی کتاب

مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی، در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: حدود ۴۰۰ برنامه فرهنگی- ترویجی در هفته کتاب با شعار «آینده خواندنی است» در ۳ سطح اداره کل، شهرستان‌ها و کتابخانه‌های آذربایجان غربی برگزار می‌شود. وی افزود: این رویداد فرهنگی فرصتی ایده آل برای ترویج فرهنگ مطالعه،  فرهنگ‌سازی برای افزایش سرانه مطالعه، نشان دادن جایگاه خدمات و دستاوردهای کتابخانه‌های عمومی، عشق و علاقه مردم به کتاب و کتابخانه، گفت و گو و تعامل اهل فرهنگ و جریان فرهنگی است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی گفت: این نهاد تنها شبکه مویرگی گسترده فرهنگی در کل کشور است و با ایجاد بسترهای جدید در ارائه خدمات کتابخانه‌ای و بومی‌سازی خدمات، اهمیت و نقش بی‌بدیلی در حوزه فرهنگ ایفا می‌کند. وی درباره برنامه‌های اجرایی به مناسبت هفته کتاب در استان گفت: با توجه به شعار سال، تقویت فرهنگ بومی، توسعه کارآفرینی و خدمت‌رسانی به اقشار آسیب‌پذیر با مشارکت نهادهای اصلی و سازمان‌های مردم نهاد از مهمترین محورهای برنامه‌های سی و یکمین دوره هفته کتاب است.

خدیجه معصومی، مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی، تصریح کرد: افتتاح کتابخانه عمومی «شهدای سرو» در شهرستان ارومیه، برگزاری مراسم استانی گرامیداشت هفته کتاب و تجلیل از کتابداران و فعالان برتر این حوزه، بازگشایی کتابخانه عمومی «پرتو دانش» در شهرستان مهاباد، اجرای طرح «کتابخوانان آینده» در راستای حمایت از طرح جوانان جمعیت با مشارکت سازمان های مرتبط، ایجاد «ایستگاه کتاب» در ۵ نقطه با همکاری سازمان بهزیستی، اعزام کاروان جهادی کتابخوانی به اقشار کم برخوردار در تمامی مناطق استان با هدف محرومیت زدایی فرهنگی، برپایی نمایشگاه کتاب با بیش از ۲ هزار عنوان کتاب، رونمایی و نقد و بررسی کتاب، حضور بر سر مزار شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا، طرح عضویت رایگان و بخشودگی جرایم دیرکرد در کتابخانه‌های عمومی، برپایی میز خدمت و غرفه‌های معرفی کتابخانه‌ها در مصلیٰ‌های نماز جمعه، برگزاری پیامک و مسابقه کتابخانه‌ای، پویش‌های کتابخوانی از جمله برنامه‌هایی است که برای این هفته تدوین شده است.

وی در پایان گفت: استان آذربایجان غربی دارای ۷۴ کتابخانه عمومی نهادی است که خدمات مختلف کتابخانه‌ای و فرهنگی را به اقشار مختلف ارائه می‌کنند. تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی امسال نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد و میزان امانت کتاب ۴۵.۷ درصد افزایش داشته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی