آموزش و پرورش

درباره مدرسه راه شهدا ارومیه

مدرسه، به عنوان محلی که فرایند آموزش و پرورش را بر عهده دارد، نقش بسیار مهمی در زندگی افراد و توسعه جامعه دارد. این مؤسسه تحصیلی، دانش‌ آموزان را در طول دوره تحصیلی خود با مهارت‌ها، دانش و ارزش‌های لازم برای زندگی موفق آماده می‌سازد. مدرسه، فراگیری علوم و رشته‌های مختلف را تسهیل می‌کند و همچنین فضایی را فراهم می‌کند که دانش‌آموزان با همکاری، همبستگی و رشد اجتماعی رو به رو شوند.

علاوه بر انتقال دانش، مدرسه نقش فرهنگی و اجتماعی نیز بر عهده دارد؛ زیرا ارزش‌ها، اخلاقیات و همدلی درون محیط مدرسه شکل می‌گیرد. این نهاد، به یادگیری و شکوفایی دانش ‌آموزان اهمیت می‌دهد و زمینه‌ای را برای رشد و پیشرفت آن‌ها ایجاد می‌کند. در این مقاله از مجله خبری ایتوک با ما همراه باشید تا درباره‌ی یکی از مدرسه‌های ارومیه بیشتر بدانیم.

دبستان راه شهدا

معرفی مدرسه راه شهدا ارومیه

این دبستان در سطح شهر ارومیه با نام راه شهدا در سال ۱۳۸۶ در صف مدرسه‌های دولتی تاسیس شد. مساحت بنای آموزشی در حدود ۴۶۵ متر و مساحت حیاط آن ۴۳۹ متر است. حدود ۲۰ کلاس در این مجتمع آموزشی برای تشکیل کلاس‌ها وجود دارد. کلاس‌ها با نیمکت‌های دو نفره مجهز هستند.

مدرسه راه شهدا ارومیه یکی از مدرسه های ارومیه و یک مجتمع آموزشی است که شامل دبستان دخترانه و پسرانه است. دبستان راه شهدا ارومیه، یکی از مدارس شهر ارومیه با ضمیمه پیش دبستانی است.

آدرس مدرسه راه شهدا ارومیه:

این مدرسه در منطقه اسلام آباد ارومیه، پشت کشتارگاه در ناحیه ۲ آموزشی قرار دارد.

شماره تلفن مدرسه راه شهدا ارومیه:

۰۴۴۳۸۴۳۳۱۰

حیاظ مدرسه راه شهدا

واقعه مدرسه راه شهدا ارومیه

در سال ۱۳۹۶ موضوعی در مورد دبستان دخترانه راه شهدا خبرساز و جنجالی شد. مبنی بر اینکه به یکی از دختران دانش‌آموز مدرسه دخترانه راه شهدا ارومیه تعرض جنسی صورت گرفته است. در پی انتشار این خبر، عده‌ای از اهالی منطقه از شنیدن واقعه ناراحت و خشمگین شده در مقابل مدرسه تجمع کرده و به مدرسه حمله‌ور می‌شوند.

درباره‌ی  و عملکرد و اقدامات آن، بخوانید.

به جهت مهار این تجمع و جلوگیری از وارد آمدن خسارت بیشتر به ساختمان مدرسه نیروهای یگان ویژه وارد عمل می‌شوند تا جمعیت را متفرق کنند. در این جریان برخی از نیروهای انتظامی مورد اصابت سنگ قرار گرفته و زخمی می‌شوند اما به هیچ‌ یک از مسئولان و معلمان مدرسه آسیبی نمی‌رسد.

خانواده دانش‌آموز در پی درخواست شکایت خود که البته پیش از بررسی توسط نیروی انتظامی شکایت خود را پس گرفتند، سرايدار مدرسه را به آزار فرزند خود متهم کردند. خوشبختانه سرایه‌داری که متهم به ابراز رفتار نامتعارف با دانش‌ آموز بوده توسط نیروی انتظامی دستگیر شد تا موضوع در دست رسیدگی و بررسی قرار گیرد.

زمانی که خبر این واقعه منتشر می‌شود برخی نیز در ساعات نزدیک شب به مدرسه راه شهدا ارومیه حمله‌ور شده و مدرسه را به آتش می‌کشند. این اقدام خسارت وسیعی را به ساختمان مدرسه وارد می‌آورد.

مدرسه راه شهدا تنها یکی از مدرسه‌های ارومیه است، مقاله دبستان های غیرانتفاعی پسرانه ارومیه نیز ممکن است برای شما مفید باشد.

در واقع در طی این مجرا عده‌ای تحت تاثیر برخی افراد در شبکه های اجتماعی به عنوان اعتراض به مدرسه حمله کردند. درب و پنجره مدرسه را تخریب و به اموال عمومی آسیب رساندند اما با حضور به موقع نیروهای انتظامی و امنیتی اوضاع تحت کنترل قرار گرفت.

خسارت‌های وارده به حدی  بود که آموزش و پرورش استان برای جبران خسارت‌ها از نهاد‌های اثرگذاری مانند شهرداری، نوسازی و همچنین مردم طلب همکاری نمود. تا بدین ترتیب با ترمیم و بازسازی مدرسه امکان تحصیل دانش آموزان در اسرع وقت میسر شود.

سوالات پرتکرار

  • مدرسه راه شهدا ارومیه کجاست ؟

در منطقه آسلام آباد شهر ارومیه در استان آذربایجان غربی، پشت کشتارگاه

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی