تکنولوژیتکنولوژی و نرم افزارنجوم و هوافضا

وزیر ارتباطات: تا پنج سال آینده، فضانورد ایرانی به فضا اعزام خواهیم کرد

اعزام فضانورد به ایرانی به فضا

وزیر ارتباطات اعلام کرد که پس از انجام آزمایشات اولیه کپسول بیولوژیکی بومی، فضانورد ایرانی تا پنج سال آینده به فضا اعزام می شود.

صبح امروز در حاشیه جلسه دولت «عیسی زارع پور» وزیر ارتباطات از اعزام فضانورد ایرانی تا پنج سال آینده به فضا خبر داد. وی اعلام کرد که به زودی آزمایش های اولیه کپسول بیولوژیکی انجام می شود تا بتوانیم در افق 5 ساله فضانورد ایرانی را در فضا داشته باشیم. وی گفت: تا پایان سال چند رویداد فضایی دیگر خواهیم داشت و پرتاب های متعددی را انجام خواهیم داد که جزئیات آن متعاقبا اعلام خواهد شد که یکی از این موارد استفاده از کپسول بیولوژیک است که به در یکی دو ماه آینده آزمایش می شود.

به گفته زارع پور، کپسول بیولوژیکی یک نیاز اساسی برای ارسال فضانوردان و موجودات زنده به فضا است، زیرا باید ظرفی برای موجود زنده وجود داشته باشد: با انجام این آزمایش ها می توانیم موجود زنده را در فضا قرار دهیم. مدار زمین یا در ایستگاه در یک فضا قرار گیرد «آزمایش‌های اولیه این کپسول بیولوژیکی جدید در حال انجام است تا ظرف پنج سال آینده یک فضانورد ایرانی در فضا داشته باشیم».

وی چندی پیش در مراسم گرامیداشت روز ملی فناوری فضایی با بیان اینکه ایران جزو 10 کشور دارای چرخه صنعت فضایی است، نگاه دولت سیزدهم به این صنعت را راهبردی و مقتدرانه دانست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام اینکه صنعت فضایی تنها یک صنعت نیست، بلکه مایه مباهات است، گفت: قدم گذاشتن در این جایگاه کاری بسیار دشوار و پیچیده است و توانسته ایم در بین 10 کشور دارای یک کشور باشیم. چرخه صنعت فضایی.”

وی با تاکید بر اینکه باید حوزه فضایی را به صنعت تبدیل کنیم، گفت: صنعتی شدن این حوزه مستلزم اقتصادی شدن کار است، دنیا نیز به این سمت می رود و ما باید به سمت اقتصاد و رقابت پذیری حرکت کنیم که این امر محقق نمی شود مگر خصوصی. بخش وارد می شود.

این در حالی است که آخرین فعالیت فضایی ایران در زمینه اعزام موجود زنده (میمون) به دولت نهم بازمی گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی