والیبال

والیبال ارومیه در زمین بی‌تدبیری / گلایه‌های تیم دورنالار از عدم حمایت مسئولان 

به گزارش مجله خبری ایتوک، رشته والیبال در استان یکی از رشته‌های محبوب ورزشی بوده که در طول این سال‌ها با وجود مشکلات فراوان نام این استان را در صدر استان‌های برتر کشور نگاه‌داشته است، اما متأسفانه نگاه‌های تبعیض‌آمیز و عدم حمایت مسئولان باعث شده تا بازیکنان، مربی و سرمربی تیم‌های والیبال با چالش‌هایی روبرو شوند.

در این میان، اگر حمایت‌های مسئولان و بخش‌های خصوصی از این رشته ورزشی به‌صورت ۱۰۰ درصدی باشد می‌تواند هزاران نفر مشتاق این رشته را به سالن‌های ورزشی سرازیر کرده و جوانان فراوانی را برای ساعاتی از غم به‌دور نگه دارد؛ اما متأسفانه در حال حاضر وضعیت جالبی ندارد.

وضعیت نامناسب این رشته ورزشی و دغدغه حل موانع رشد و پیشرفت این رشته بهترین بهانه برای بررسی این موضوع در گزارش خبری بود تا در ایفای رسالت خود ضمن یادآوری افتخارات و مشکلات متعدد این رشته امیدوار باشیم تا گره‌ای از مشکلات این ورزش پویا و بانشاط در استان باز کنیم تا شاید گذشته پر افتخار والیبال را در این استان زنده نگه داریم.

گلایه‌های بازیکنان و مربیان تیم والیبال دورنالار در سال‌های اخیر باوجوداینکه در ماه‌های گذشته با موفقیت‌های خود در مسابقات موجب شادی دل مردم شدند؛ اما به دلیل عدم حمایت مسئولان و بخش‌های خصوصی باعث دلسرد شدن بازیکنان بومی و غیربومی شده است و احتمال منحل‌شدن این تیم به دلیل عدم پشتیبانی خیلی زیاد است.

بنابراین در این راستا گفتگویی با اصغرزاده سرمربی تیم والیبال دورنالار در خصوص مشکلات این تیم، صورت‌گرفته که در پی می‌آید؛ اصغرزاده ضمن تبریک موفقیت‌های این تیم در مقابل تیم‌های گل‌فام آمل، مس مشکین‌شهر و فولاد مبارکه سپاهان به مردم والیبال دوست ارومیه، اظهار کرد: تلاش بازیکنان در مقابل تیم‌های میلیاردی قابل‌تحسین است و همیشه قدرت تیم دورنالار را در زمین تحسین کرده و تلاش و علاقه بازیکنان را برای پیروزی، ستوده‌ام.

تیم دورنالار توسط خیرین ورزشی سرپا ایستاده است

وی تصریح کرد: تیم مردمی دورنالار ارومیه وابسته به هیچ شخصیت سیاسی نبوده و تمامی هزینه‌ها از طریق هیئت یا خیران تأمین شود؛ بنابراین اگر حمایت بیشتری از تیم دورنالار شود می‌توانیم به لیگ برتر صعود کنیم.

اصغرزاده عنوان کرد: با وجود تلاش‌های صورت‌گرفته از سوی مدیریت باشگاه استقلال برای تأمین منابع مالی و به‌دست‌آمدن موفقیت‌هایی دراین‌خصوص، اما متأسفانه پرداخت هزینه از سوی اسپانسرها قطره‌چکانی بوده و مبالغ دریافتی از پشتیبان و… کفاف هزینه‌های جاری را نمی‌دهد.

وی ضمن قدردانی از حمایت‌های استاندار و فرمانده نیروی انتظامی استان آذربایجان غربی گفت: تاکنون ریالی از ورزش و جوانان دریافت نکرده، این در حالی است که یک ورزشکار تمام‌وقت و زندگی خود را صرف فعالیت و تمرین می‌کند و برای امرارمعاش نیاز به حمایت دارد.

اصغرزاده گفت: البته ناگفته نماند که در مسابقات اخیر سالن ۶ هزارنفری از مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی به‌صورت رایگان در اختیار ما قرار گرفت.

وی تأکید کرد: اگر به والیبال توجهی نشود به‌طورقطع هیچ بازیکنی چه بومی و چه غیربومی پا در عرصه ورزش نمی‌گذارد و در آینده نزدیک رشته والیبال به‌خصوص تیم دورنالار منحل می‌شود.

اصغرزاده عنوان کرد: اهالی ورزش دغدغه نبود حامی ورزشی را دارند و از مسئولان گلایه می‌کنند و متأسفانه کوتاه‌فکر بودن برخی افراد و بهانه‌های غیرحرفه‌ای باعث می‌شود هیچگاه ورزش پیشرفت نکند که این مهم بسیار ناراحت‌کننده است.

وی بیان کرد: ضعف مالی تیم دورنالار یکی از مشکلات پیشروی سرمایه‌گذاری و پیشرفت در این حوزه است با وجود فعالیت تعدادی از کارخانه‌های مهم از جمله مارال صنعت، آذر باتری و برخورداری از معادن عظیم متأسفانه حمایت خیلی کم‌رنگ است احتمال منحل‌شدن این تیم در آینده نزدیک وجود دارد.

سرمربی تیم والیبال دورنالار خاطرنشان کرد: بچه‌ها در شرایط خوبی قرار دارند و چیزی که من می‌بینم این است که بچه‌ها در شرایط آماده‌ای قرار دارند و ۹۵درصد تیم بومی بوده و دو نفر از والیبالیست‌ها به دلیل کمبود بازیکن غیربومی بوده و نیاز به حمایت شدید از سوی مسئولان استانی و

وی تصریح کرد: از مسئولین استانی و شهرستانی و بنگاه های اقتصادی درخواست میکنیم در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی و حمایت از جوانان این دیار از این تیم مردمی حمایت نمایند.

انتهای خبر/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی