والیبالورزشی

عبدالرضا علیزاده ؛ از چهره‌های درخشان و ماندگار والیبال

عبدالرضا علیزاده در ۳۰ بهمن ۱۳۶۵ در شهر ارومیه متولد شد. علیزاده والیبال را از کودکی پیش گرفت با اقتداری که در پست لیبرو از خود نشان داد با تیم‌های مختلف باشگاهی به مقام‌های متعدد در سطح باشگاهی رسید. همچنین با نام عبدیضا که بر روی پیراهنش نقش بسته بود، به همراه تیم‌ملی در رقابت‌های لیگ جهانی حاضر شد. در این مقاله از مجله خبری ایتوک درباره‌ی عبدالرضا علیزاده همراه باشید.

عبدالرضا علیزاده والیبالیست اهل آذربایجان غربی ایران، از افتخارات ورزش آذربایجان و ارومیه، لیبرو تیم ملی والیبال ایران و عضو باشگاه شهرداری ارومیه است. عبدالرضا علیزاده به عنوان بهترین لیبرو کاپ آسیا ۲۰۱۰ انتخاب شد و لقب بهترین لیبرو آسیا را به خود اختصاص داد.

افتخارات عبدالرضا علیزاده در سطح ملی

عبدالرضا علیزاده که والیبال را از کودکی دنبال می‌کرد و به مدت چندین سال در تیم ملی نوجوانان بازی می‌کرد و عناوین مختلفی از جمله قهرمانی نوجوانان آسیا و نیز بهترین لیبروی مسابقات در سال ۱۳۸۱ را از آن خود کرد، او همچنین در سال ۱۳۸۲ نایب قهرمان جوانان آسیا و بهترین لیبروی مسابقات را کسب کرد.

در سال‌ ۱۳۸۳ نیز قهرمان جوانان آسیا و بهترین لیبروی مسابقات، قهرمان جام شیخ راشد را کسب نمود و سال بعد در ۱۳۸۴ نیز به رتبه‌ی سوم جوانان جهان و دومین دریافت‌کننده جهان را کسب کرد و نهایتاً در سال ۱۳۸۸ با دعوت حسین معدنی وارد تیم ملی والیبال شد و در همان سال توانست قهرمانی جام ریاست جمهوری در قزاقستان به دست آورد.

برای اقامت و اسکان در شهر ارومیه،‌ با هتل های ارومیه بیشتر آشنا شوید.

از دیگر افتخارات او در سال‌های بعد می‌توان به قهرمانی AVC کاپ آسیا و عنوان بهترین لیبروی آسیا را دریافت کرد. اگر در دوره‌ی خولیو ولاسکو دعوت به کار نشد اما در دوره‌ای که کواچ سرمربی تیم بود در سال ۱۳۹۲ به تیم ملی دعوت شد. در همین دور رقابت‌ها که چهارمین لیگ جهانی بود عنوان پنجمین دریافت‌کننده برتر مسابقات لیگ جهانی را از آن خود کرد.

در رقابت‌های قهرمانی مردان در لهستان اگرچه عضر تیم ملی بود به علت پارگی منیسک زانوی چپ نتواست در مسابقات شرکت کند. پس از برطرف شدن آسیب‌دیدگی در لیگ جهانی ۲۰۱۵ برزیل دوباره به تیم ملی پیوست.

در آذر ماه ۱۴۰۲ و در پی کسب نتایج ضعیف تیم شهرداری ارومیه در لیگ برتر، علیزاده که حالا سابقه‌ی بازیکنی و مربی‌گری سابق تیم ملی والیبال را در کارنامه دارد، این بار به عنوان سرمربی تیم والیبال شهرداری برگزیده شد.

عبدیرضا علیزاده

افتخارات عبدالرضا علیزاده در سطح باشگاهی

او که والیبال باشگاهی را در ۱۷ سالگی با تیم جوانان پیکان پیش گرفت کمی بعد قهرمان لیگ برتر جوانان ایران شد. او با این قهرمانی توانست نظر ابراهیم وطن‌پرست را برای حضور در تیم بزرگسالان پگاه ارومیه به خود جلب کند. علیزاده چهار فصل پیاپی با بازی در تیم رؤیایی پگاه ارومیه و با شماره ۱۶ توانست در بین هواداران پرشور ارومیه محبوب شود. همچنین در سال ۱۳۸۱ توانست به مقام‌ سومی لیگ برتر والیبال ایران برسد، سال بعد، سال ۱۳۸۲ نایب قهرمانی لیگ برتر والیبال ایران را کسب کرد. در سال ۱۳۸۳ نیز چهارم لیگ برتر والیبال ایران، سال ۱۳۸۴ نیز رتبه‌ی سوم لیگ برتر والیبال ایران رابه ارمغان آورد.

یک سال بعد پگاه ارومیه که تیم محبوب آذربایجانی‌ها بود، از حضور در لیگ برتر والیبال ایران کنار نشست و فولاد ارومیه به جای آن به لیگ برتر راه یافت. علیزاده این بار به تیم فولاد پیوست و  پیراهن آبی آن را پوشید و در پایان فصل نیز با این تیم به جایگاه سومی لیگ برتر والیبال ایران رسید.

اما تیم فولاد ارومیه هم بعد از یک سال تیم داری در لیگ برتر، به عنوان نماینده والیبال ارومیه ، به بازی در این سطح ادامه نداد و بدین ترتیب علیزاده تصمیم گرفت ارومیه را ترک کند. در طی یک فصلی که با تیم تازه تأسیس کاله مازندران بازی کرد بازهم شگفتی‌ساز شد و در مقام سوم لیگ برتر والیبال ایستاد.

سوالات پرتکرار

۱. عبدالرضا علیزاده، در چه سالی و در کدام شهر به دنیا آمد؟

متولد سال ۱۳۶۵ است و در شهر ارومیه به دنیا آمده است.

۲. عبدالرضا علیزاده در کدام تیم‌های داخلی لیگ والیبال ایران، بازی کرده است ؟

تیم پیکان، پگاه، فولاد ارومیه، … بازی کرده است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی