ورزشی

ناپولی بارسلونا، جدال هیجان انگیز!

ناپولی – بارسلونا

ناپولی و بارسلونا فصل گذشته قهرمانی خود را مقتدرانه به دست آوردند. ژاوی قهرمان لالیگا شد و کاتالونیا را از خاکستر بازگرداند. لوسیانو اسپالتی هم برای ناپولی اسکودتو را به دست آورد. اما از آن زمان، وضعیت تغییر کرده است. ناپولی سه تغییر روی نیمکت مربیگری خود انجام داد. ابتدا رودی گارسیا جایگزین لوچیانو اسپالتی شد، سپس والتر ماتزاری به عنوان سرمربی ناپولی معرفی شد.

کار به همین جا ختم نشد و فرانچسکو کالزونا بعد از اسپالتی دومین سرمربی ناپولی شد. ناپولی فصل فاجعه باری را پشت سر می گذارد. این تیم در سری آ به رده دهم سقوط کرد و دیگر رنگ تیم فصل قبل که توانایی قهرمانی هر تیمی را داشت را ندارد.

بارسلونا همچنان همان سرمربی را دارد، اما اعلام شد که این فصل آخرین فصل ژاوی به عنوان مربی در بارسلونا خواهد بود و او در پایان فصل آبی ها را ترک خواهد کرد. آنچه در بارسلونا دیدیم، بلاتکلیفی بود که در تیم گسترش یافت.

برخلاف ناپولی، اوضاع برای بارسلونا چندان بد پیش نمی رود. کاتالان ها جزو سه تیم برتر لالیگا هستند و شانس زیادی برای راهیابی به جمع هشت تیم برتر لیگ قهرمانان اروپا دارند. بارسا در سال جدید از نظر دفاعی اشتباه کرد و دروازه آنها در بسیاری از مسابقات باز شد. حتی در بازی با ویارئال دیدیم که دروازه بارسلونا 5 بار باز شد. هواداران بارسلونا نمی توانند با این شرایط کنار بیایند. پس از 61 سال، بارسلونا در یک بازی خانگی در لالیگا 5 گل دریافت کرده است. آخرین شکست 5-1 آنها مقابل رئال مادرید به ژانویه 1963 برمی گردد.

پورتو – آرسنال

در دیگر بازی عصر چهارشنبه پورتو به مصاف آرسنال خواهد رفت. سرخیو کونسسائو پیش از این دیدار اعلام کرد که ممکن است مهدی طارمی به دلیل مصدومیت این دیدار را از دست بدهد. این مسابقه را می توان مسابقه ای بین تیم آماده (آرسنال) و تیم ضعیف شده(پورتو) دانست.

رکود ژانویه آرسنال به پایان رسیده است و این تیم اکنون یکی از آماده ترین تیم های اروپا است. سال جدید برای توپچی‌های لندن خوب شروع نشد و بسیاری فکر می‌کردند آرسنال پس از چند شکست غیرمنتظره از رقابت‌های قهرمانی خارج شده است، اما شاگردان میکل آرتتا در پنج بازی اخیر خود با زیبایی و اعتماد به نفس پیروز شده‌اند و به پیروزی‌های بزرگ و حتی شکست دادن لیورپول دست یافته‌اند. . سه بر یک در برابر لیورپول پیروز شدند.

با این حال، زدن سه گل به لیورپول درخشان ترین چیز نیست. واقعیت این است که آرسنال در دو بازی اخیر خود یازده گل به ثمر رسانده و دروازه خود را مقابل حریف بسته نگه داشته است. مارتین اودگارد و بوکایو ساکا ترکیب بسیار خوبی پیدا کردند، حتی کای هاورتز هم زنده شد. زدن 21 گل در پنج بازی اخیر نشان می دهد که آرسنال در حال حاضر فوق العاده خوب بازی می کند.

اوضاع برای پورتو خوب پیش نرفت. این تیم مقابل آروکا، تیم ثابت لیگ برتر پرتغال نیز شکست خورد و خبر انتقال مهدی طارمی به اینتر منتشر شد که واکنش هواداران را برانگیخت. مهاجم ایرانی مهمترین بازیکن این تیم بود و رفتن او شرایط پورتو را سخت می کند.

با ایتوک بهترین اخبار ورزشی را دنبال کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی