انتخاباتسیاسیمجلس

جنبش دانشجویی و گسترش عرصه رقابت انواع افکار سیاسی در انتخابات

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ارومیه گفت: جنبش دانشجویی علاوه بر افزایش شور و نشاط برای حضور در انتخابات می تواند گسترش و زمینه را برای رقابت اندیشه های مختلف سیاسی فراهم کند. محمدصادق معتمدیان در خصوص فضای انتخابات افزود: صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی 10 شبکه تلویزیونی را به نامزدهای انتخابات استان اختصاص داده است که برنامه های مناظره نامزدها نیز از این شبکه ها پخش می شود.

با اخبار سیاسی مجله خبری ایتوک در آستانه‌ی انتخابات مجلس همراه باشید.

نیما حسینی نهم اسفندماه در نشست تشکل های دانشجویی با اشاره به نقش جنبش دانشجویی در افزایش مشارکت در انتخابات، اظهار کرد: دانشجویان به عنوان مهم ترین قشر جامعه که بزرگترین قشر جامعه را در بر می گیرند. اتاق فکر در کشور و جنبش دانشجویی می تواند علاوه بر افزایش شور و نشاط حضور در انتخابات، عرصه را برای رقابت انواع اندیشه های سیاسی آماده کرده و شاخص های اصلی انتخاب نماینده صحیح را در جامعه تبیین کند.

وی با توجه به لزوم حضور پرشور مردم به ویژه دانشجویان و دانشگاهیان در انتخابات، اظهار داشت: حضور مردم در انتخابات علاوه بر اینکه نماد وحدت و اقتدار کشور است، می تواند منجر به انتخابات ریاست جمهوری شود. نمایندگانی که از پیگیری عدالت و مبارزه با فساد حمایت می کنند. حرکت عظیم مردم در حمایت از انقلاب و آرمان های آن است و نشان دهنده آزادی انتخاب و مردم سالاری اسلامی و انقلابی است.

وی ادامه داد: حضور دانشجویان به عنوان مهمترین حرکت خودانگیخته و خود محور می تواند حرکت مردمی را در مسیر انتخاب نماینده بهتر و صحیح تر سوق دهد زیرا دانشجو می تواند ویژگی های یک نماینده صحیح را در بین مردم تبیین کند و نقش کلیدی در بهبود و تغییر شرایط کشور ایفا کنند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ارومیه با اشاره به فضای پرشور انتخابات در کشور گفت: مشارکت 100 درصدی مردم می تواند در انتخاب افراد شایسته برای تشکیل مجلس قوی در مسیر رشد کشور بسیار موثر و مهم باشد چرا که در شرایط کنونی منطقه و کشور، مجلسی قوی با نمایندگان متعهد و وفادار می تواند شرایط کشور را در راستای رشد و رسیدن به آرمان های انقلاب بهبود بخشد.

وی با اشاره به شاخص ها و معیارهای انتخاب اصلح از منظر جنبش دانشجویی، گفت: معیارهای نماینده اصلح که بارها از سوی مقام معظم رهبری بیان شده است، از مهمترین محورهای یک انتخاب درست و مناسب است. .

حسینی در ادامه، فرد کاندید نباید وابسته به احزاب خاص، انقلابی، متعهد و وفادار به نظام جمهوری اسلامی ایران و آرمان های آن به عنوان بخشی از شاخص های یک کاندیدا دانست و افزود: کاندیدای انتخابات باید صدای مردم باشد. از همه اقشار جامعه نه تنها صدای گروه ها و اقشار خاصی حامی عدالت خواهی و مبارزه با فساد است، این رکن مهم را نباید فراموش کرد که نمایندگان مجلس وکلای مردم در مجلس کشور برای دفاع از حقوق مردم هستند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ارومیه افزود: انتخاب نمایندگان مجلس یکی از مهم ترین تصمیماتی است که به عنوان وظیفه بر عهده آنها گذاشته شده است تا بتوانند آزادانه در انتخاب مسیر و مسیر کشور خود مشارکت داشته باشند.

حسینی افزود: مشارکت کم مردم در انتخابات می تواند زمینه را برای انتخاب افراد نالایق در مجلس که مهمترین رئیس سیاسی کشور است فراهم کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی