استارت آپ

برگزاری مسابقه استارتاپی گردشگری توسط سازمان جهانی گردشگری

بر اساس اخبار استارتاپ ها محمد یزدی، معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، درباره مسابقه استارت‌آپ‌های گردشگری MICE که توسط سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) برگزار می‌شود، بیان کرد که این رویداد با هدف تقویت نوآوری، خلاقیت و کارآفرینی در حوزه گردشگری و رویدادها طراحی شده است. او اظهار داشت که این رویداد یک ابتکار جهانی است که به دنبال شناسایی و حمایت از استارت‌آپ‌های نوآورانه است که می‌توانند تأثیر قابل توجهی بر آینده صنعت گردشگری و رویدادها داشته باشند.

به عنوان رئیس گروه مطالعات گردشگری، او افزود که در این رویداد، استارت‌آپ‌هایی که پتانسیل ایجاد تغییر و تحول در حوزه گردشگری MICE را دارند، شناسایی و با امکان پشتیبانی مورد نیاز از آن‌ها برخوردار می‌شوند. همچنین، شرکت‌کنندگان در این رویداد جهانی فرصتی دارند تا نوآوری خود را در یک پلتفرم جهانی نمایش داده و از پشتیبانی و راهنمایی از سوی کارشناسان حرفه‌ای در این صنعت و همچنین فرصت‌های جذب سرمایه بهره‌مند شوند.

یزدی اعلام کرد که تاکنون بر اساس آخرین اطلاعات سازمان جهانی گردشگری، ۱۴ شرکت‌کننده از کشورهای ایران، بنگلادش، بوتان، هند، اندونزی، میانمار، پاکستان و ویتنام در منطقه آسیا و اقیانوسیه آمادگی خود را برای شرکت در این رقابت اعلام کرده‌اند.

علاقمندان به شرکت در این رویداد جهانی می‌توانند تا تاریخ ۱۰ شهریور سال جاری با مراجعه به وب‌سایت رسمی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) یا با تماس با تیم برگزارکننده به آدرس iei@unwto.org ارتباط برقرار کنند.

مشارکت بالای روسها در نمایشگاه اینوتکس

طبق آخرین اخبار استارتاپ های ایران درباره‌ی نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳، عباسی فشمی، دبیر نمایشگاه، به گزارش‌ها و دستاوردهای این دوره نمایشگاه اشاره کرد. او بیان کرد که شعار امسال نمایشگاه اینوتکس همانند سال قبل، “نمایشگاه نوآوری و فناوری” بود و تلاش شد تا تمام عناصر کلیدی توسعه زیست بوم نوآوری کشور در این نمایشگاه گرد هم آیند. از شرکت‌های استارت‌آپ و شتابدهنده‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علمی و فناوری تا شرکت‌های سرمایه‌گذاری، تمام بازیگران کلیدی فعال در توسعه نوآوری در کشور حضور یافتند و در بخش‌های مختلف نمایشگاه شرکت کردند.

فشمی با اشاره به سه بخش نمایشگاهی، رویدادی و آنلاین نمایشگاه، اظهار کرد که در بخش نمایشگاهی، ظرفیت نمایشگاه با افزایش ۶۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، اما در یک ماه اول ثبت‌نام، یعنی در بهمن ماه سال گذشته، تمام ظرفیت موجود پر شده و جایی برای شرکت‌های دیگر جهت حضور در نمایشگاه باقی نماند.

وی افزود که امسال در بخش نمایشگاهی، علاوه بر غرفه‌های شتاب دهنده ، استارت‌آپ‌ها، مراکز رشد، شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌هایی از کشورهای مختلف نیز حضور داشتند و بیشترین تعداد شرکت‌ها از کشور روسیه بودند. در اینوتکس امسال، ۲۵ شرکت فناور از روسیه و سپس ترکیه و پاکستان در نمایشگاه شرکت کردند و کلیتاً تعداد شرکت‌های خارجی در نمایشگاه ۳۳ شرکت بودند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی