شهری

چند اصله درخت کم‌آب‌بر در فضای سبز ارومیه کاشته شد

علی شایگان با اشاره به اقدامات شهرداری ارومیه برای توسعه سرانه فضای سبز این شهر گفت: بنا به دستور شهردار ارومیه و با تلاش کارکنان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری پارک محله‌ای در خیابان بشارت احداث شد که مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی افزود: این پارک ۵ هزار و ۵۲۱ متر مربع مساحت دارد و معابر بتنی آن یک هزار و ۳۲۸ متر مربع است. رئیس سازمان منظر شهری و فضای سبز شهرداری ارومیه گفت: فضای سبز این پارک یک هزار و ۷۹۴ متر مربع و فضای بازی کودکان نیز ۳۵۰ متر مربع است.

شایگان ادامه داد: از کل مساحت پارک ۹۷ متر مربع به وسایل ورزشی، یک هزار و ۲۷۸ متر مربع به چمن، ۱۰۹ متر مربع به گل و ۳۴۲ متر مربع به درخت و درختچه اختصاص دارد.

وی با اشاره به هدف سازمان فضای سبز برای توسعه گونه‌های درختی نیازمند آب کم و سازگاری با اقلیم‌های خشک و نیمه‌خشک با هدف صرفه‌جویی در مصرف آب، تصریح کرد: تاکنون ۵۳ اصله درخت به صورت نهال در پارک بشارت کاشته شده است که ۳۱ اصله زبان گنجشک ۲۲ توت، ۱۴ توری، ۳ باران طلایی و یک سدروس وجود دارد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه تاکید کرد: تعداد کل درختچه‌های کاشته شده یک هزار و ۵۰۰ بوته است که از این تعداد یک هزار و ۲۰۰ بوته اسطوخودوس و رزماری، ۲۲۰ درخت گل محمدی، ۷۰ بوته سرو خزنده و ۱۰ بوته اسپیره است.

شایگان افزود: برای آماده‌سازی این پارک برای بهره‌برداری یک مخزن آب ۴۵ هزار لیتری، ۱۶۰ متر سیستم لوله کشی، دو تیر چراغ ۹ متری، ۸ عدد LED، ۱۰ نیمکت و ۵ دستگاه ورزش تعبیه شده است.

وی کل خاکبرداری انجام شده در این پروژه با احتساب نخاله‌های موجود را ۱۲۰مترمکعب عنوان کرد و اظهار داشت: برای آماده‌سازی پارک شهید بشارت برای استقرار فضای سبز ۵۹۵ مترمکعب خاکبرداری انجام شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی