سفر و گردشگری

فاصله ارومیه تا تهران با قطار

یکی از وسائل نقلیه که سفر را برای علاقه‌مندان آن تسهیل و آسوده نموده، قطار است. شما در طی سفر با قطار بر روی صندلی خود به راحتی می‌نشینید و از پنجره به مناظر بیرون نگاه می‌کنید. در صورتی که از نشستن خسته شدید هم می‌توانید به راحتی بر روی تخت دراز بکشید و استراحت کنید. برخلاف خودرو که احتمالا باید بیشتر حواس خود را صرف رانندگی نمائید و حتی اگر به استراحت نیاز داشتید هم مجبورید توقف کنید و قدری از حرکت بازبمانید.

قطار به خصوص برای مسافت‌های کوتاه یک گزینه‌ی ایده‌آل، کم‌خرج و کم‌خطر به حساب می‌آید و گرنه در مسافت‌های بلند و طولانی سفر با قطار می‌تواند خسته‌کننده و طاقت‌فرسا باشد. اگر قصد دارید از ارومیه به تهران را با قطار رهسپار شوید در این نوشتار از ایتوک با ما همراه باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مسیر ارومیه به اصفهان به این بلاگ مراجعه کنید.

فاصله ارومیه تا تهران چند کیلومتر است؟

این فاصله بر روی نقشه حدود ۷۵۳ کیلومتر است که معمولا پیمودن آن با قطار حدود ۱۴ ساعت زمان نیاز دارد.

بین ارومیه تا تهران چند نوع قطار متفاوت از قبیل اتوبوسی، سریع‌السیر، کوپه دربست و … در حرکت هستند. قیمت قطار در این خط بر حسب نوع و ظرفیت کوپه متغییر است.

مسیر از ارومیه به تهران چگونه است؟

مسیر ارومیه تا تهران با قطار دو سفر متفاوت دارد که در هنگام تهیه بلیط حتما باید به آن دقت کنید. چون این نکته بر روی مدت زمان سفر شما تاثیر می‌گذارد.

سفر اول: در این مسیر پس از حرکت از ارومیه به سمت تهران، قطار در بین راه در ۵ شهر مهاباد، مراغه، میانه، زنجان و قزوین توقف می‌کند.

در سفر دوم: در این سفر قطار در شهرهای بیشتری برای سوار و پیاده‌کردن مسافران توقف می‌کند. بنابراین قطار در ایستگاه شهرهای مهاباد، میاندوآب، مراغه، خراسانک، میانه، زنجان، قزوین و کرج خواهد ایستاد. برای مسافرانی که قصد دارند از مبدا یعنی ارومیه تا تهران در قطار بمانند این سفر نسبت به نوع قبلی طولانی‌تر است.

فاصله ارومیه تا تهران با قطار

انواع قطارها در مسیر ارومیه به تهران

در مسیر ارومیه به قطارهای چهار تخته و شش تخته مسافران این خط را جابه‌جا می‌کند.

همچنین امکان رزرو بلیط به صورت ویژه برای بانوان نیز هست.

قطارهای اتوبوسی یا سالنی : قیمت کمتری نسبت به دیگر انواع قطارها دارند و امکان استفاده از تخت در این نوع قطارها فراهم نیست.

قطارهای کوپه‌ای: نوع دیگری از قطارهای عبوری از این خط هستند که شامل کوپه‌های چهار تخته و شش تخته هستند و برای آسودگی بیشتر می‌توان یک کوپه را به صورت دربست رزرو کرد.

شرکت‌های قطار در مسیر ارومیه به تهران

چند شرکت مختلف در خط آهن ارومیه به تهران به مسافران این مسیر خدمت ارائه می‌کنند:

  • قطارها در مسیر ارومیه – تهران

برای انتخاب بلیط قطار مناسب برای سفرتان، بهتر است با انواع بلیط قطار رجا ارومیه تهران، امکانات و خدمات آنها آشنا باشید. از آنجایی که مسیر خط آهن ارومیه به تهران یکی از پرترددترین خطوط ریلی کشورمان است، قطارهای متنوعی در این مسیر تردد می‌کنند.

  • قطار 2 ستاره زاگرس ارومیه تهران

یکی از قطارهای مناسب و مقرون به صرفه در مسیر ریلی ارومیه به تهران، قطار 2 ستاره زاگرس است. کوپه‌های این قطار شش تخته هستند و دارای سیستم تهویه مطبوع نیز می‌باشند. برای زمان استراحت سرویس خواب مناسب و بهداشتی در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. واگن‌ها دولایه و عایق حرارت و سرما هستند. برای گوش دادن به موسیقی سیستم صوتی در محفظه‌ها تعبیه شده است. مسافرانی که مایل باشند می‌توانند از بوفه قطار تنقلات و نوشیدنی خریداری کنند.

 

  • قطار 3 ستاره خلیج فارس

قبل از معرفی این قطار باید به این نکته اشاره کنیم که قطار خلیج فارس قطار سریع السیر ارومیه به تهران محسوب نمی شود. این قطار یکی از قطارهای 3 ستاره ناوگان ریلی ارومیه با کیفیت متوسط می باشد. هر واگن قطار خلیج فارس دارای 11 کوپه با 4 تخت است. از امکانات قطار خلیج فارس ارومیه – تهران می توان به سیستم صوتی و تصویری، سرویس بهداشتی فرانسوی و ایرانی و پکیج های پذیرایی اشاره کرد. البته مسافران می توانند سایر غذاها و تنقلات مورد نیاز خود را از رستوران قطار تهیه کنند.

فاصله ارومیه تا تهران با قطار

ایستگاه راه‌آهن ارومیه

از سال ۱۳۹۷ تا کنون ایستگاه جدید ارومیه آغاز به کار نموده است و توسط شرکت راه‌آهن ایران اداره می‌شود. این ایستگاه در مسیر ارومیه به اشنویه احداث شده و خط مراغه-ارومیه را به خط آهن آذربایجان، همان خط تهران-تبریز، متصل می‌کند. تنها یک خط آهن از این ایستگاه گذر می‌کند و دارای ۲ سکو است.

 

سوالات متداول

۱.مسیر قطار ارومیه به تهران چند ساعت طول می‌کشد؟

پیمودن این فاصله ۷۵۳ کیلومتری با قطار حدود ۱۴ ساعت زمان می‌برد.

۲. قطار مسیر ارومیه به تهران در چه روزهایی حرکت می‌کند؟

قطار ارومیه به تهران معمولا یک روز درمیان است، اما در مورد بعضی شرکت‌ها نیز به این صورت نیست.

۳. چه زمانی برای خرید بلیط ارومیه مناسب است؟

مانند تمام خطوط ریلی این خط ریلی نیز ممکن است در زمان‌های خاص مانند تعطیلات شلوغ و پرترافیک باشد و امکان خرید بلیط نباشد. بهتر است در زمان‌هایی به جز تعطیلات یا در فاصله‌ای چند روزه قبل از تعطیلات نسبت به خرید بلیط اقدام کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی