انتخاباتسیاسیمجلس

حدود ۱۵ هزار نفر برای انتخابات مجلس تایید صلاحیت شده‌اند

محمدتقی شاهچراغی در نشست خبری امروز خود با اشاره به انتخابات 20 اسفند تاکید کرد: مردم کشورمان مثل همیشه یک اتفاق بزرگ دیگر رقم خواهند زد.

با اخبار سیاسی ایتوک همراه باشید.

محمدتقی شاهچراغی رئیس ستاد انتخابات امروز در نشست خبری خود در نمایشگاه مطبوعات اظهار کرد: در آستانه یک اتفاق بزرگ و ملی هستیم و مردم کشورمان مثل همیشه یک اتفاق بزرگ دیگر رقم خواهند زد. وی افزود: مقدمات اجرای انتخابات از سال گذشته آغاز شد و پس از آغاز سال جدید بر اساس استراتژی مشارکت، سلامت، ایمنی و رقابت به کار خود ادامه دادیم.

شاهچراغی تعداد افراد واجد شرایط بر اساس اطلاعیه ثبت احوال را 61 میلیون و 172 هزار و 298 نفر عنوان کرد و گفت: 30 میلیون و 945 هزار و 13 مرد و 30 میلیون و 227 هزار و 165 نفر زن هستند. رئیس ستاد انتخابات کشور از برگزاری انتخابات در یک هزار و 218 حوزه اصلی و فرعی خبر داد. احتمالا امشب تا پایان وقت به تعداد داوطلبان واجد شرایط اضافه خواهد شد. تا امروز حدود 15000 نفر تائید صلاحیت دریافت کرده اند که از این تعداد 12 درصد زن و 88 درصد مرد هستند. 144 نفر در خبرگان رهبری گواهینامه دریافت کرده اند.

شاهچراغی افزود: در چهار حوزه انتخابیه آبادان، ملایر، قم و رشت انتخابات تماما الکترونیکی و حتی صندوق های رای الکترونیکی است. حدود 59000 شعبه رای گیری وجود دارد. 44 هزار شعبه ثابت و 15 هزار شعبه سیار است. 35 هزار شعبه شهری و 24 هزار شعبه روستایی داریم.

وی درباره جابه جایی کاندیداهای انتخابات مجلس گفت: شورای نگهبان تاکنون با 491 نفر برای تغییر حوزه به توافق رسیده است. کسانی که صلاحیتشان امشب تایید می شود یک روز فرصت دارند برای انتقال حوزه ها اقدام کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی