فرهنگی

فاطمه شکری کیست و در چه زمینه‌ای فعالیت می کند؟

فاطمه شکری بازیگر سینما و تلویزیون متولد ۲۱ شهریور ۱۳۳۷ در ارومیه است. او تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم ادامه داد و فعالیت هنری‌اش را از دوران پیش از انقلاب با بازی در تئاتر آغاز کرد.

پدر ایشان از خطه اصفهان و مادر گرامیشان متولد ارومیه بوده است.فاطمه شکری در ارومیه متولد شد و در اصفهان رشد کرد. همسر ایشان فوت کرده است و دارای 3 فرزند به نام‌های رودابه، تیبا و سرور هستند. مهشید جوادی یکی دیگر از بازیگران اهل ارومیه می باشد.

در حال حاضر، بیشتر در آثار تلویزیونی و گهگاهی در سینما حضور دارد. فاطمه شکری علاقه‌ی ویژه‌ای به شهر تبریز دارد و از فعالیت‌های فرهنگی در این شهر استقبال می‌کند.

روزگار فاطمه شکری چگونه گذشت

فاطمه شکری در شهر ارومیه به دنیا آمد، اما دوران کودکی و نوجوانی خود را در اصفهان گذراند. او از پنج سالگی وارد عرصه بازیگری شد و تا ۱۸ سالگی به طور مداوم در تئاتر بازی می‌کرد.

سپس به دلایل شغلی مجبور شد مدتی از هنر دور بماند. در ۳۲ سالگی دوباره به تئاتر بازگشت و در شبکه استانی اصفهان نیز شروع به فعالیت نمود. در نهایت در سال ۱۳۷۷ با بازی در فیلم سینمایی “فریادکار” به کارگردانی مسعود کیمیایی وارد عرصه سینما شد.

با وجود اینکه فاطمه شکری اهل ارومیه و اصفهان است، اما چندان از عوامل هنری این دو شهر راضی نیست و می‌گوید دیگر با آنها کار نمی‌کند.

او می‌گوید حالا در هر جایی که پول بیشتری پرداخت کنند، حاضر به بازی کردن است، هرچند ترجیح می‌دهد در تبریز کار کند.

خانم شکری یک بار پس از فوت همسرش در سال ۱۳۶۹، به دلیل روحیه بد، ترجیح داد به عنوان منشی صحنه در سریالی فعالیت کند. پس از آن هم تنها به بازیگری مشغول بوده است.

اشخاص معروف در ارومیه از جمله سعید معروف، مهشید جوادی، برادران باکری را بشناسید.

او همچنین همیشه گوگوش را بهترین هنرمند می‌دانسته و عاشقانه او را دوست داشته است. معتقد است گوگوش هنرمندی بی‌همتا بوده که در هر زمانی توانایی‌هایش را به اثبات رسانده است.

اگرچه فاطمه شکری فعالیت هنری خود را از شهر اصفهان آغاز کرد، اما استعداد و توانایی او در بازی به زبان ترکی، موجب شد تا بیشتر در شهرهای آذربایجان و به ویژه ارومیه و تبریز به فعالیت بپردازد و سرانجام به پایتخت بیاید.

خانم شکری متولد شهر ارومیه است و در همین شهر نیز تحصیل کرده و دیپلم گرفته است. مادر او اهل ارومیه بوده و خود او نیز افتخار می‌کند که ترک است. اگرچه به دلیل شغل پدرش مدتی در اصفهان زندگی کرده، اما در واقع یک آذربایجانی است و ریشه‌هایش به این سرزمین بازمی‌گردد.

فاطمه شکری

سوالات پرتکراردر خصوص زندگینامه فاطمه شکری

سؤال: فاطمه شکری در کدام شهر متولد شده است؟

پاسخ: او در تاریخ ۲۱ شهریور ۱۳۳۷ در شهر ارومیه به دنیا آمده است.

سؤال: فاطمه شکری چه سالی وارد عرصه بازیگری شد؟

پاسخ: وی از پنج سالگی در سال ۱۳۴۲ وارد تئاتر شد و بازیگری را آغاز کرد.

سؤال: فاطمه شکری در کدام سال وارد سینما شد؟

پاسخ: او در سال ۱۳۷۷ با بازی در فیلم «فریادکار» به کارگردانی مسعود کیمیایی وارد سینما شد.

سؤال: فاطمه شکری بیشتر در کدام رسانه فعالیت دارد؟

پاسخ: او عمدتاً در تلویزیون فعال است و کمتر در سینما حضور دارد.

با مجله خبری اختصاصی ارومیه ایتوک اخبار را دنبال کنید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی