موبایل و گجت

اخبار موبایل شیائومی

سری شیائومی 13T معرفی شدند؛ نمایشگر ۲۶۰۰ نیتی، دوربین لایکا و گواهی IP68

شیائومی 13T و شیائومی 13T پرو در یک رویداد در برلین معرفی شدند. این دو گوشی شباهت زیادی به ردمی K60 اولترا دارند که قبلاً در چین معرفی شده بود، اما با بهبودهایی شامل دوربین و گواهی IP68 درآمده‌اند. این بار برای اولین بار در محصولات سری T شیائومی، گواهی مقاومت در برابر آب و گرد و غبار را مشاهده می‌کنیم.

شیائومی 13T از پردازنده Dimensity 8200 اولترا استفاده می‌کند. این تراشه با فرایند ۴ نانومتری و براساس پلتفرم Dimensity 8200 ساخته شده است و مدیاتک با همکاری شیائومی تغییراتی روی آن اعمال کرده است. این گوشی از ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5 و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی UFS 3.1 استفاده می‌کند.

نمایشگر شیائومی 13T یک صفحه نمایش OLED ۶.۶۷ اینچی با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز و وضوح Full HD+ است. حداکثر روشنایی این نمایشگر ۲۶۰۰ نیت است.

دوربین اصلی شیائومی 13T از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی ۱/۱.۲۸ اینچی استفاده می‌کند که ابعاد پیکسل‌های آن ۱.۲۲ میکرومتر است. این دوربین از لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) پشتیبانی می‌کند و گشودگی دیافراگم لنز آن f/1.9 است. همچنین، دوربین تله‌فوتو از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین اولتراواید از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند که گشودگی دیافراگم لنز آن‌ها به‌ترتیب f/1.9 و f/2.2 است.

شیائومی برای توسعه سیستم دوربین 13T با برند معروف لایکا همکاری کرده است تا رنگ‌ها و کیفیت تصاویر ثبت‌شده با این گوشی را بهبود بخشد. این دستگاه همچنین از حالت‌های عکاسی سفارشی موجود در شیائومی ۱۳ اولترا نیز پشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی گوشی جدید شیائومی ۲۰ مگاپیکسلی است که در یک بریدگیدر قسمت بالای نمایشگر قرار دارد.

شیائومی 13T و شیائومی 13T پرو همچنین از باتری‌های بزرگ با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت بهره می‌برند. این باتری‌ها از شارژ سریع ۶۷ واتی با قابلیت شارژ سریع بی‌سیم ۵۰ واتی پشتیبانی می‌کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی