موبایل و گجت

توسعه IOS 18 تا اطلاع ثانوی متوقف شد!

شرکت رسانهٔ جمعی چندملیتی است که مقر آن در نیویورک در ایالات متحده آمریکا قرار دارد، در گزارشی اختصاصی به نقل از منابع آگاه نوشت: اپل در اقدامی نادر، ساخت جدیدترین نسخه سیستم عامل آیفون، آیپد، مک بوک و سایر دستگاه‌هایش را به مدت یک هفته متوقف کرد تا  اشکالات موجود در کد را شناسایی و اصلاح کند.

هفته گذشته مهندسان این شرکت از طریق ایمیل مطلع شدند که توسعه سیستم عامل‌های اپل را متوقف کنند. ظاهرا این اقدام نتیجه افزایش باگ‌ها در نسخه‌های اولیه iOS 18 و iPadOS 18 و macOS 15 بوده است.

به مهندسان اپل گفته شده است که به‌جای توسعه ویژگی‌های جدید، به طور موقت بر رفع اشکالات و بهبود عملکرد نرم‌افزار تمرکز کنند. بلومبرگ می‌گوید اپل به درخواست شفاف سازی درباره این موضوع پاسخی نداده است.

اپل هر ساله از طریق نرم افزار درآمد زیادی کسب می‌کند. سیستم عامل‌های اپل به دلیل رابط کاربری ساده و روان و تمرکز بر حفظ حریم خصوصی شهرت دارند که فرآیند کنترل کیفیت را مهم‌تر می‌کند. با این حال، باگ‌های آزاردهنده در سیستم عامل‌های اپل در سال‌های اخیر بارها مورد توجه قرار گرفته‌اند.

اپل مدت هاست تمرکز خود را بر کیفیت نرم‌افزار افزایش داده‌است. حتی اگر ارائه خدمات با کیفیت بالا به معنای تاخیر در انتشار آن باشد. در سال 2018، کریگ فدریگی، رهبر تیم نرم‌افزاری اپل، تعدادی از ویژگی‌های آیفون را یک سال به تاخیر انداخت. زیرا نگرانی در مورد اشکالات به شدت افزایش یافته بود.

بلومبرگ ادامه می‌دهد که توقف توسعه‌ی نرم‌افزار در اپل تنها به iOS، iPadOS و MacOS محدود نمی‌شود و این امر بر نسخه‌های بعدی visionOS نیز تأثیر خواهد گذاشت. به گفته منابع آگاه، بعید است که توقف توسعه visionOS باعث تاخیر در راه اندازی Vision Pro شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی