ورزشی

یحیی از کار برو کنار بیرون برایت کار دیگر هست!!!!

مشخص است که بازیکنان قدیمی پرسپولیس اغلب علاقه چندانی به یحیی گل محمدی ندارند.یحیی گل محمدی برای آنها بازیکنی از نسل آینده است که ممکن است در برخی از مسائل شخصی مانند تحویل، توجه، تماس و … کوشا نباشد و به همین دلیل در دل اکثر آنها نوعی حسادت نسبت به سرمربی موفق پرسپولیس است

اکثر این بازیکنان قدیمی مواضع صریح و محکمی در مقابل گل محمدی دارند، به خصوص تعدادی از بازیکنان دهه 60 که در تیم پیروز پرسپولیس به رهبری علی پروین حضور داشتند. اغلب بازیکنان متوسط ​​در دوره مسابقات که به دلیل حضور در یک تیم پرطرفدار چهره شدند و بعد از گذشت سال ها از پایان فوتبال، در هر موردی با عنوان پیشکسوت اظهار نظر می کنند.  نکته جالب اینجاست که در میان خاطرات ساختگی و سخنانی که اکثر آنها از دوران خود در گادای عصر خود نقل می کنند، کینه ای جدی نسبت به نسل های بعدی اعم از بازیکنان و مربیان وجود دارد. آنها دیگر نمی توانند آن را پنهان کنند. 

آخرین نمونه صحبت های مرتضی فنونی زاده، مدافع سابق پرسپولیس در دهه 60 در مورد یحیی گل محمدی است که معتقد است باید پست خود را رها کند، چون باک پر است و چیزی برای دادن به پرسپولیس نمانده است. آن هم در شرایطی که تنها 10 هفته کاری (فوتبالی) از قهرمانی خود به خود پرسپولیس در فصل گذشته سوپرجام فوتبال ایران با قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی می گذرد.

فنونی زاده که در قحطی کارشناسان مدام در تلویزیون ظاهر می شود، بایرن مونیخ را در دوران یوپ هاینکس و جایگزینی گواردیولا با این سرمربی مشهور آلمانی مقایسه می کند. بنابراین گواردیولا با او جایگزین شد تا بیاید و هدایت بایرن را بر عهده بگیرد. (نحوه بیان این جملات هم جالب است، مخصوصاً آنجا که به بکن باوئر و هوینس اشاره می کند و می گوید آنها برای باشگاه تصمیم می گیرند – انگار خودش را در آن موقعیت می بیند).

این مدافع ارشد سابق سپس بحث را به یحیی می برد و می گوید سرمربی فعلی پرسپولیس بعد از سال ها حضور در این باشگاه چیزی برای اضافه کردن به بازیکنان ندارد و بهتر است هر چه زودتر استعفا دهد. فنونی زاده برای قوت بخشیدن به کار تاکید می کند که اگر گل محمدی به جز استقلال و سپاهان از سمت خود در پرسپولیس کناره گیری کند، از فردا می تواند به همه تیم های لیگ برود و به همین دلیل بیکار نمی ماند و حتی می تواند بیرون از خانه مربیگری کند. ایران (پس برو، کار هست!)

در مورد سخنان فنونی زاده به ذکر یک نمونه تاریخی بسنده می شود; خاطره ای از مرحوم مهرداد میناوند ستاره سابق پرسپولیس که به طرز ناباوری در دوران کرونا درگذشت. میناوند که به همراه جمعی از پیشکسوتان پرسپولیس به مراسمی دعوت شده بود با مرتضی فنونی زاده و برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق پرسپولیس مسیری را در آسانسور طی می کند. (این اتفاق مربوط به سال اول حضور برانکو در پرسپولیس است و طبیعتا او هنوز آشنایی چندانی با بازیکنان قدیمی پرسپولیس نداشته است.)

اما بعد از خوش گذرانی با میناوند و فنونی زاده و در حالی که او آسانسور پشت این دو نفر است، فنون زاده به میناوند چشمکی می زند و می گوید اخراج شده است! و تاکید می کند که کار برونکو تمام شده است. عبارتی همراه با لبخند بر لب و (شاید) رضایت از برکناری قریب الوقوع این سرمربی، قبل از شروع دوره فوق العاده فلسطینی سابق.

همه ما می دانیم که داستان چگونه به پایان رسید. پرسپولیس بعد از نتایج ضعیف اولیه با برونکو بلند شد و تیمی تاریخی در فوتبال ایران ساخت که قرمزها هنوز هم از آن ساختار سود می برند و نان آن را می خورند و البته پرسپولیسی های قدیمی هم به زور آنالیز خود را تغییر دادند.

تکلیف مشخص است؛ گروهی از بازیکنان قدیمی هستند که سال‌هاست اطلاعات غلط و تحلیل‌های غلط تولید می‌کنند و در عصر میکروفن باز به کار خود ادامه می‌دهند، مخصوصاً زمانی که گزارشگر آنها را به چالش نمی‌کشد و بالاخره انتشار گسترده صحبت‌ها اتفاق می‌افتد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی