اقتصادی

آذربایجان غربی جزو استان‌های شاخص در احیای واحدهای راکد است

احیای واحدهای راکد در آذربایجان غربی

به گزارش مجله خبری ایتوک؛ امیر شهسواری در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به نرخ رشد اقتصادی، بهبود و کاهش نرخ بیکاری در استان اظهار کرد: تأمین زیرساخت‌ها و توسعه صنایع کوچک جزو برنامه‌های راهبردی شرکت است.

وی با بیان اینکه، در حال حاضر ٣٧ شهرک مصوب که ٢٧ مورد آن با دو هزار و ۵۷۵ قرارداد به مرحله واگذاری رسیده در سطح استان وجود دارد، افزود: تاکنون برای ۲۷ هزار و ۳۸۲ نفر اشتغال در یک هزار و ۵۶۳ واحد و نواحی صنعتی استان ایجاد و ۵۱ هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی با تأکید بر وجود ٢١ شهرک و ١۶ ناحیه صنعتی تصریح کرد: تاکنون یک هزار و ۳۲۲ هکتار صنعتی در شهرک‌ها آماده‌سازی و ٩٧٣ هکتار واگذار شده و یک هزار و ۵۴۶ واحد دایر شده و متأسفانه ٢٣۶ واحد به علت عدم تأمین نقدینگی و مواد اولیه و مشکلات بازاریابی غیرفعال هستند.

وی بیان کرد: در راستای توسعه خدمات زیربنایی در شهرک و نواحی صنعتی استان، ۱۵ هزار تن آسفالت، ۴۰ هزار مترمکعب جدول گذاری و ۳۰۰ هزار مترمکعب عملیات زیرسازی انجام شده است.

شهسواری با بیان اینکه، آذربایجان غربی جزو استان‌های شاخص در احیای واحدهای صنعتی راکد است، گفت: عدم تامین نقدینگی، عدم تامین مواد اولیه، بازاریابی و صادرات عمده مشکل و علت غیرفعال بودن برخی واحدهای صنعتی شرکت و نواحی صنعتی است.

وی تصریح کرد: همچنین از دیگر مشکلات شهرک‌ها و نواحی صنعتی در دریافت تسهیلات و عدم وجود اسناد ثبتی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی اظهار کرد: با پیگیری‌ها و تلاش‌های انجام شده، اخذ سندهای ثبتی و تفکیکی واحدهای صنعتی استان به میزان ۸۰۰ هکتار انجام شد.

وی با اشاره به اخذ سندهای ثبتی واحدهای صنعتی به‌عنوان یک اقدام شاخص گفت: با تشکیل ٩٠ پرونده واحدهای صنعتی در ستاد تسهیل ۶٠ درصد مشکلات آنها مرتفع شده است.

شهسوار با تأکید بر راه‌اندازی دفتر خدمات الکترونیک کلینیک کسب‌وکار تصریح کرد: مجوز مرکز نوآوری خوشه‌های صنعتی اخذ شده که طی دو هفته آینده فعالیت خود را آغاز می‌شود.

انتهای خبر/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی