اجتماعیاقتصادیمحیط زیست

بهره‌برداری 2850 هکتار از شبکه زهکشی سدکرم‌آباد

بهره‌برداری 2850 هکتار از شبکه زهکشی سدکرم‌آباد

به گزارش مجله خبری تحلیلی ایتوک، مصطفی دیبایی اظهار داشت: سال آینده ۲۸۵۰ هکتار از شبکه زهکشی و آبیاری تحت‌فشار اراضی پایین‌دست سد کرم‌آباد بهره‌برداری می‌شود.

وی ادامه داد: سد کرم آباد پنجمین سد خارج از بستر رودخانه است، گفت: برای آبگیری آن ۲۰ کیلومتر خط انتقال آب از سد ارس و ۳ ایستگاه پمپاژ آب احداث شده است.

دیبایی افزود: ساخت ایستگاه پمپاژ ۴.۵.۶.۷.۸ هم در قالب یک قرارداد، در دست اجراست که ایستگاه ۷ و ۸ به پایان رسیده است.

معاون طرح توسعه شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی یادآورشد: با بهره‌برداری از ایستگاه‌های پمپاژ هفت و هشت حدود ۲۸۵۰ هکتار از شبکه زهکشی و آبیاری تحت‌فشار در سال جاری آب‌اندازی شده است.

وی گفت: شبکه زهکشی و آبیاری تحت‌فشار سدکرم‌آباد ۱۹ هزار و ۲۰۰ هکتار است که تا کنون ۱۱ هزار و ۲۰۰ هکتار آن به بهره‌برداری رسیده و حدود هشت هزار هکتار باقی‌مانده آن نیز در صورت تزریق اعتبار تا پایان سال۱۴۰۳ آماده بهره‌برداری خواهد شد.

خاطرنشان‌می‌شود سد مخزنی کرم آباد از نوع خاکی با هسته رسی با ارتفاع ۴۳ متر از بستر و ۵۵ متر از پی‌سنگی با حجم عملیات خاک‌ریزی حدود ۵ میلیون ۶۵۰ هزار مترمکعب از جمله سدهای ساخته شده خارج از بستر رودخانه در آذربایجان غربی است که برای آبگیری آن، ۲۰ کیلومتر خط انتقال آب از سد ارس و سه ایستگاه پمپاژ احداث شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی