اقتصادیپلیس و انتظامیطلا، سکه و ارز

قاچاقچی شمش طلا در آذربایجان‌غربی نقره داغ شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی گفت: قاچاقچی طلا كه در مرز رازی خوی دستگیر شده بود، علاوه بر ضبط مال به پرداخت بیش از چهار میلیارد ریال جریمه محكوم شد.

حسین نجف‌زاده در گفتگو با خبرنگار مجله خبری تحلیلی ایتوک، اظهار کرد: در پی کشف سه کیلو و ۲۱۳ گرم شمش طلای قاچاق از یک مسافر در حال خروج از مرز رازی، پرونده‌ای در شعبه اول ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز شهرستان خوی تشکیل و رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی افزود: شعبه باتوجه‌به محتویات پرونده و ارائه‌نکردن اسناد و مدارک معتبر گمرکی، تخلف انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط طلاهای کشف شده متهم را به پرداخت چهار میلیارد و ۶۶۹ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

نجف‌زاده گفت: مأموران اداره اطلاعات شهرستان خوی طلاهای ضبط شده را از یک مسافر در حال خروج از مرز رازی کشف و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

وی در خاتمه ضمن اعلام آمادگی تعزیرات حکومتی استان جهت دریافت و رسیدگی فوری به شکایات و گزارش‌های مردمی، از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی و صنفی، قاچاق کالا ، ارز ، بهداشت ، دارو و درمان موضوع را ازطریق سامانه اینترنتی www.tazirat135.ir یا تلفن ۱۳۵ به تعزیرات حکومتی گزارش نمایند.

گفتنی است؛ آذربایجان‌غربی دارای ۹۶۰ کیلومتر مرز مشترک با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری خود مختار نخجوان بوده و شهرستان خوی دارای دو گمرک است.

مرز زمینی و ریلی رازی كه در فاصله 75 كیلومتری غرب شهر خوی واقع شده، در تردد مسافر بین ایران و تركیه نقش به سزایی دارد و سومین مرز رسمی ایران با تركیه است.

سالانه كالاهای قاچاق از جمله زیورآلاتی نظیر طلا، نقره، بدلیجات، لباس، سیگار، مواد آرایشی بهداشتی، مواد غذایی ، كیف و كفش به همراه دارو به ارزش صدها میلیارد ریال در آذربایجان غربی كشف و ضبط می‌شود.

این استان به علت قرار گرفتن در امتداد مرزهای ایران با تركیه و عراق از جمله استان‌های درگیر با معضل قاچاق به شمار می‌رود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی