اجتماعی

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی از خرید بیش از 199 جلد کتاب برای کتابخانه‌های عمومی از محل مجازات‌های جایگزین حبس خبر داد.

صدور حکم فرهنگی جایگزین حبس در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرنگار مجله خبری تحلیلی ایتوک، ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی در خصوص صدور حکم فرهنگی جایگزین حبس در استان اظهارداشت: بیش از 199 جلد کتاب برای کتابخانه‌های عمومی هفت حوزه قضایی از محل مجازات‌های جایگزین حبس این شهرستان‌ها خریداری شده است.

وی ادامه داد: در 6 ماهه سال جاری هفت فقره حکم فرهنگی خرید کتاب توسط شعب دادگاه‌های کیفری حوزه‌های قضایی ارومیه، ماکو، پیرانشهر، چهاربرج و بوکان به ارزش بیش از 624 میلیون ریال صادر گردیده است که از این محل تعداد 199 نسخه کتاب برای کتابخانه‌های عمومی خریداری شده است.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی ادامه داد: این کتاب‌ها با نظارت و تایید اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان خریداری شده و پس از آماده‌سازی در دسترس کاربران و اعضای کتابخانه‌های عمومی 7 حوزه قضایی مذکور قرار گرفته است.

وی افزود: آذربایجان‌غربی در صدور رای‌های فرهنگی بیشترین سهم را در کشور دارد و اعمال مجازات‌های جایگزین حبس، قضات در اعمال مجازات جایگزین به خرید کتاب برای کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، جزو جایگزین‌ها است‌.

عتباتی تصریح کرد: در کنار برخوردهای قاطع قضایی، رویکرد کاهش جمعیت کیفری با استفاده از مجازات جایگزین حبس در جرائم سبک و کم اهمیت با هدف ارائه خدمات عام المنفعه مورد تاکید است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی