فرهنگی

سرانه فضای آموزشی در آذربایجان غربی افزایش یافت

افزایش سرانه فضای آموزشی در آذربایجان غربی

علی مطهری در گفتگو با خبرنگار مجله خبری ایتوک؛ اظهار کرد: آذربایجان غربی با تقدیم ۱۴۳ شهید فرهنگی و ۷۷۷ شهید دانش‌آموز همواره در صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی پیشرو بوده است.

وی تصریح کرد: آغاز سال تحصیلی جدید با شعار مدرسه قوی و ایران قوی و هم‌زمان با هفته دفاع مقدس نشان از پیوند اندیشه و تفکر و فرهنگ ایثار و شهادت است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش آذربایجان غربی عنوان کرد: در نگاه مقام معظم رهبری، عزت مادی و معنوی و پیشرفت ملی در گرو توجه ویژه و بنیادی به آموزش‌وپرورش است.

وی گفت: مشارکت همه‌جانبه مسئولان و اولیا دانش‌آموزان در عرصه تعلیم‌وتربیت منجر به توسعه آموزش‌وپرورش خواهد شد.

مطهری با بیان اینکه؛ امسال سرانه فضای آموزشی استان باهمت همه مسئولان استانی و کشوری، ۰.۳ مترمربع افزایش‌یافته است، تصریح کرد: سرانه فضای ورزشی آموزش‌وپرورش در سال جاری نیز 50 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه، امسال شاهد افزایش ۲۰ درصدی تولید محصولات کشاورزی در هنرستان‌های کشاورزی استان هستیم، عنوان کرد: همچنین افزایش چهار درصد نرخ ورود دانش‌آموزان پایه دهم به رشته‌های فنی، پایش رشته‌ای و توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در دستور کار قرار دارد.

مطهری با بیان اینکه، با تلاش مسئولان استان، افزایش دودرصدی سهم رشته ریاضی در فرایند هدایت تحصیلی محقق شده است، گفت: آموزش‌های رشد مدار برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس استان ۵۰ درصد افزایش داشته است.

انتهای خبر/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی