اجتماعیاخبار داغ روز

نهضت مدرسه‌سازی در آذربایجان غربی ادامه دارد

مدرسه‌سازی

یاسر رهبردین در گفتگو با خبرنگار حرف رک؛ با اشاره به توسعه فضای آموزشی و نهضت مدرسه‌ سازی در دولت سیزدهم جهت تأمین عدالت آموزشی افزود: مدرسه شبانه‌روزی با تمامی امکانات در بیشتر روستاها و شهرهای استان افتتاح شده است؛ بنابراین تمامی افتتاح‌ها با تجهیزات صورت می‌گیرد که در مهرماه دانش‌آموزان با مشکل روبرو نشوند.

وی تصریح کرد: برای جبران عقب‌افتادگی‌ها در حوزه آموزش‌وپرورش استان، نیازمند حمایت‌های ملی هستیم، لذا آذربایجان غربی آمادگی کامل دارد تا طی همکاری با وزارت آموزش‌وپرورش، از ظرفیت مولدسازی برای جبران بخشی از نیازهای آموزشی استان استفاده کند.

رهبردین همچنین با تأکید بر تداوم نهضت مدرسه‌سازی و بهبود سرانه فضای آموزشی آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: در برنامه توسعه هفتم، جبران عقب‌افتادگی‌های استان در حوزه آموزش‌وپرورش پیش‌بینی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی به تصویب دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه حوزه آموزش‌وپرورش استان در سفر سال گذشته رئیس‌جمهور نیز اشاره کرد و گفت: باتوجه‌به نگاه ویژه دولت سیزدهم، در سفرهای شهرستانی حداکثر توجه و حمایت را در تخصیص اعتبار به حوزه آموزش‌وپرورش داریم.

نوشته های مشابه
امسال آب‌شرب 47 روستا در استان تامین شده است

وی با بیان اینکه امسال در بخش بنیاد مسکن ۲۱۳ مورد طرح هادی اجرا شده است، بیان کرد: امسال در روستاها ۴۱۹ مورد نیز بازنگری مطالعاتی برای افزایش محدوده روستاها جهت برخورداری جوانان از زمین خالی جهت ساخت مسکن و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر انجام‌گرفته است.

رهبردین در ادامه با بیان اینکه امسال آب‌شرب 47 روستا در استان تامین شده است، عنوان کرد: در بخش علوم پزشکی نیز دو بیمارستان از جمله بیمارستان شهید راثی با تجهیزات کال افتتاح شد در کنار آن مراکز جامع سلامت و پایگاه‌های اورژانس افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در حوزه راه و شهرسازی ۷۲ کیلومتر بزرگراه، ۹۷ کیلومتر راه اصلی و در مجموع ۶۶۸ کیلومتر راه مواصلاتی در استان مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

رهبردین با بیان اینکه، افتتاح و بهره‌برداری از بزرگراه ارومیه – سرو که از سال ۷۰ آغاز شده بود به اتمام رسید و تمامی نقاط حادثه‌خیز در این محور حذف شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه، در حال حاضر کریدور غرب ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: اکنون 25 کیلومتر از راه‌های منتهی به پایانه مرزی رازی خوی ۲۵ کیلومتر احداث و آسفالت شده است.

وی تصریح کرد: همچنین 23 کیلومتر از بزرگراه نقده به پیرانشهر احداث شده است که تا سال آینده محور حیدرآباد به نقده و نقده به پیرانشهر کاملاً به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای خبر /

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی