انتخاباتسیاسی

شفافیت راه حل و کلید حل مشکلات کشور است

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی ارومیه گفت: در مجلس نیازی به تصویب قوانین جدید نیست بلکه آنچه که مهم است اصلاح قوانین در جهت منافع مردم می باشد. 

به گزارش مجله خبری ایتوک، امروز مناظره چهار تن از نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی با حضور دانشجویان در دانشگاه ارومیه برگزار شد.

حسین حاجی نبی‌زاده، وحید جلال زاده، مهدی جوان و حسین شمسی در این مناظره حضور داشتند و رقیه جهانبخش نیز با وجود اعلام قبلی حضور برای شرکت در این برنامه، اما در آن حضور نیافت.

بیشتر سوالات مطروحه از سوی دانشجویان از حسین حاجی نبی‌زاده و وحید جلال‌زاده بود و همه چهار نامزد انتخاباتی پس از معرفی کوتاه سوابق کاری خود، پاسخگوی سوالات شدند.

حسین حاجی‌نبی‌زاده در پاسخ به این سوال که هم اکنون مسئله کلان شهر ارومیه و راهکار آن چیست اظهار داشت: هم‌اینک مشکل اصلی کشور و استان، مشکل معیشت و اشتغال است اما در شهر ارومیه، معضل بیکاری بیش از هر چیز جوانان را اذیت می‌کند و این شهر ظرفیت‌های فراوانی دارد که باید از آن استفاده کرد.

وی با تاکید بر لزوم جذب سرمایه گذار در ارومیه و استان تصریح کرد: متاسفانه در ارومیه و استان، درصد سرمایه‌گذاری پایین است و باید ایجاد صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی و معادن در اولویت باشد تا مواد اولیه از این استان به اصفهان ترانزیت نشده و با ارزش افزوده، دوباره به آن بازنگردد.

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی ارومیه گفت: بر این اساس باید نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شرایط و راه را برای ایجاد صنایع تبدیلی در شهر هموار کنند.

وی در ادامه با اشاره به سوال یکی از دانشجویان در رابطه با شایعه اخراج حاجی‌نبی‌زاده از سازمان اطلاعات سپاه آذربایجان غربی گفت: دوره خدمت در ایران ۳۰ ساله است و بنده با ۳۱ سال سابقه کاری بازنشست شده‌ام و بی تردید دانشحویان نباید هر چیزی را که از جریان فساد می شنوند باور کنند.

وی افزود: افتخار می‌کنم که سپاهی و انقلابی هستم و انقلابی باقی خواهم ماند و در این راستا در مجموعه ای خدمت کرده ام که برای خود سیستم کنترلی دارد و حتی پس از بازنشستگی نیز تحت کنترل هستیم و اگر کسی خلافی انجام دهد، این سیستم با کسی شوخی ندارد.

حاجی نبی‌زاده در ادامه صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرد که عدالت حلقه مفقوده در ایران است و اگر شفافیت در دستگاه‌ها، وزارتخانه‌ها و سازمان ها به وجود نیاید همین روند ادامه می یابد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون دلیل نارضایتی مردم این است که در یک بخش، رانت‌های کلان اتفاق می‌افتد که تمامی آنها نشات گرفته از عدم شفافیت در قوانین است.

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی ارومیه در ادامه گفت: تاکنون قوانین بسیاری در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و نیازی به تصویب قانون جدید وجود ندارد بلکه هر آنچه لازم است اصلاح قوانین در جهت منافع مردم بوده و بنابراین راه حل و شاه کلید حل مشکلات کشور، شفافیت است.

وی در ادامه در پاسخ به سوال یکی دیگر از دانشجویان که چرا در مرحله نخست، تاییدصلاحیت نشد اظهار داشت: متاسفانه به سبب پرونده سازی‌ها و اعمال نفوذهای بسیاری که علیه بنده انجام شد، شورای نگهبان این موارد را به دقت بررسی کرده و سپس رای به تاییدصلاحیت بنده و حضور در رقابت‌ها را داد.

حاجی نبی‌زاده در ادامه با اشاره به مشکلات شهر ارومیه گفت: متاسفانه یکی از مشکلات شهر ارومیه این است که در آمایش سرزمینی، آذربایجان‌غربی به عنوان یک استان کشاورزی نام گرفته و بنابراین صنعت در آن رشد نمی کند و از سوی دیگر در این استان و شهر، نخبگان را با رایزنی برخی نمایندگان، فراری می دهند در حالی که نمایندگان باید دلسوز مردم این شهر بوده و به فکر جوانان باشند.

 

انتهای خبر/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی