اجتماعی

اجرای ۴۰۰ برنامه در هفته امر به معروف و نهی از منکر در آذربایجان‌غربی

دبیرستاد امر به معروف آذربایجان غربی گفت: ۴۰۰ عنوان برنامه در حوزه‌های مختلف برای اجرا طی این هفته در استان برنامه ریزی شده است.

به گزارش مجله خبری ایتوک، دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اشاره به آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر از ابتدای ماه محرم گفت: ۴۰۰ عنوان برنامه در حوزه‌های مختلف برای اجرا طی این هفته در استان برنامه ریزی شده است.

حجت الاسلام عباسعلی مومن افزود: نشست‌های علمی با نخبگان علمی و دانشگاهی، همایش بانوان، تجلیل از فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر و تبیین تعالیم امر به معروف و نهی از منکر از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده است.

وی به رویکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه چهره منفی از امر به معروف و نهی از منکر نشان داده می‌شود و در تلاشیم امر به معروف و نهی از منکر به یک فرهنگ تبدیل شود و مردم پای کار باشند.

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌غربی با بیان اینکه اصلی‌ترین ابزار امر به معروف و نهی از منکر تشکل‌های مردمی است که به عنوان مطالبه گر ورود کنند، از تشکیل بیش از ۶۰ تشکل مردمی در این حوزه  خبر داد و گفت: از این تعداد افزون بر ۳۰ تشکل در سطح استان فعال است.

حجت الاسلام مومن اضافه کرد: هدف امر به معروف و نهی از منکر مچ گیری شهروندان نیست بلکه کمک به مردم در جهت احقاق حقوق است تا اینکه اگر جایی مشکلی پیش آمد با «لسان زیبا و زبان لین» حل شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی اظهار کرد: وظیفه ما «تذکر لسانی نرم» بوده و وظیفه ما سلبی و تحقیر شخص و فردی نیست.

حجت الاسلام مومن گفت: در تلاش هستیم تا امر به معروف و نهی از منکر با همکاری نخبگان، فرهنگیان و رسانه‌ها تبیین شده و درجامعه به یک فرهنگ تبدیل شود.

وی با اشاره به طراحی و رونمایی از سامانه و نرم افزار «سو» افزود: هر شهروند می‌تواند در این سامانه شکایات خود را از دستگاه‌های حاکمیتی ثبت کند که تاکنون چهارمورد شکایت در این سامانه ثبت شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی اضافه کرد: شعار هفته امر به معروف و نهی از منکر امسال «نهضت حسینی، گفتمان زینبی» بودهکه برنامه‌ها نیز در این راستا طرح ریزی شده است.

هفته امر به معروف و نهی از منکر از امروز، ۱۷ تیر ماه و همزمان با آغاز ماه محرم شروع شده و تا پیش از تاسوعا و عاشورای حسینی ادامه دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی