چهره هادین، قرآن و اندیشه

گرامیداشت هفته وحدت در حسینیه شهدای گمنام سلماس با تاکید بر همبستگی اسلامی

مراسم گرامیداشت هفته وحدت با حضور گسترده مردم و علمای دینی در حسینیه شهدای گمنام سپاه سلماس برگزار شد. این مراسم به مناسبت میلاد باسعادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) و با هدف تقویت همبستگی و وحدت امت اسلامی شکل گرفت.

به گزارش خبرنگار مجله خبری ایتوک، سرهنگ پاسدار سیدکاظم میرکاظمی‌زاده، فرمانده سپاه سلماس، در این مراسم با اشاره به اهمیت هفته وحدت، از این مناسبت به‌عنوان یادگار حضرت امام خمینی(ره) نام برد و گفت: هرچه زمان می‌گذرد، برکات و اهمیت این هفته برای امت اسلامی بیشتر نمایان می‌شود. او با تبریک این ایام، بیان کرد: “ما مفتخریم که امت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) هستیم و این مایه فخر و مباهات ما است.”

وی در ادامه تاکید کرد که هفته وحدت نه تنها یادآور تاریخ اسلام و شخصیت عظیم پیامبر اکرم(ص) است، بلکه یک فرصت برای تقویت پیوندهای برادری و همکاری میان مسلمانان از تمامی مذاهب به شمار می‌آید.

تاکید بر اتحاد در مقابله با ظلم در جهان اسلام

در این مراسم، حجت‌الاسلام دولتی، امام‌جماعت مسجد فاطمه‌الزهرا(س) سلماس و کارشناس مذهبی، نیز به وضعیت بحرانی غزه اشاره کرد و اظهار داشت: بشریت امروز گرفتار مسئله غزه است و این روزها وضعیت در نوار غزه فاجعه‌آمیز است. وی با ابراز تاسف از شرایط کنونی غزه گفت: “باید برای غزه خون گریست.” حجت‌الاسلام دولتی تاکید کرد که اگر مسلمانان همدل و متحد بودند و به تعهدات قرآنی عمل می‌کردند، اکنون شاهد چنین جنایات وحشیانه‌ای از سوی رژیم غاصب اسرائیل در غزه نمی‌بودند. او از امت اسلامی خواست که وحدت خود را حفظ کنند تا این گونه فجایع در آینده تکرار نشود.

وی همچنین بیان کرد که وحدت امت اسلامی زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) است و وحدت میان مسلمانان می‌تواند مهم‌ترین مقدمه برای شکل‌گیری حکومت حضرت ولی‌عصر(عج) باشد.

وحدت، راهی برای مقابله با دشمنان اسلام

ماموستا عارف عمرزاده، یکی دیگر از سخنرانان این مراسم، بر اهمیت وحدت اسلامی تاکید کرد و گفت: وحدت امت اسلامی مهم‌ترین راه مقابله با دشمنان اسلام است. وی به این نکته اشاره کرد که یافتن ارزش‌های مشترک میان مسلمانان، چه ارزش‌های دینی و چه انسانی، می‌تواند بهترین راه برای تداوم همبستگی و اتحاد باشد. ماموستا عمرزاده تاکید کرد که التزام و تعهد به ارزش‌های مشترک اسلامی ضامن همبستگی و همدلی میان مسلمانان است و باید از این ارزش‌ها به عنوان پایه‌ای برای اتحاد امت اسلامی بهره گرفت.

تجلیل از علمای شیعه و سنی

در پایان این مراسم که با همکاری روحانیون، هیئت‌امنا و پایگاه مقاومت امام علی(ع) برگزار شد، از علمای شیعه و سنی تجلیل به‌عمل آمد. این تجلیل نمادی از احترام به نقش مهم و تاثیرگذار علمای دینی در تقویت وحدت اسلامی و گسترش همبستگی میان امت مسلمان بود. فرمانده سپاه سلماس و دیگر مسئولان حاضر در مراسم بر اهمیت ادامه این گونه رویدادها و نقش آن‌ها در تقویت پیوندهای مذهبی و اجتماعی میان مسلمانان تاکید کردند.

این مراسم گرامیداشت، فرصتی برای تأکید بر اهمیت وحدت اسلامی، همبستگی میان مذاهب و تقویت اراده مسلمانان در مقابله با چالش‌ها و تهدیدات پیش روی جهان اسلام بود

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی