انتخاباتسیاسی

علی مطهری : نباید از اصلاحات ناامید باشیم

کاندیدای انتخابات شورای اسلامی، علی مطهری با بیان اینکه مشکلات قابل حل است اظهار داشت: می توان این کار را به ویژه با کمک ترکیب مجلس آغاز کرد تا هم در سیاست خارجی و هم در اقتصاد ما تعادل را برای رفع تحریم ها فراهم کنیم.

با خبر های سیاسی در مجله خبری ایتوک همراه باشید.

علی مطهری در جلسه انتخاباتی ستاد «صدای ملت» اظهار داشت: نه حزبی دارم و نه خیلی مصمم بودم در این انتخابات شرکت کنم. من حتی نمی خواستم کاندیدا شوم اما با اصرار کاندیدا شدم. ابتدا فکر می کردم رد صلاحیت می شوم و این پیام را برای مردم دارم که می خواستم بیایم اما نشد.

وی افزود: باید در انتخابات شرکت کنیم. ما در شرایط خاصی هستیم. کسانی را که می گویند با عدم شرکت در انتخابات پیام خود را به نظام برسانیم و نظام را اصلاح کنیم قبول ندارم.

علی مطهری یادآور شد: در شرایط حساس کنونی اگر میزان مشارکت مردمی که برای غربی ها در کشوری مانند ایران که چشم همه دنیا به این کشور دوخته شده بسیار مهم است، قطعاً منجر به عدم حضور آنها می شود. میز مذاکره یا اینکه بخواهیم بیایم امتیاز بگیریم، اما اگر مشارکت مردم بالا باشد، دست بالا را در مذاکره خواهیم داشت.

نامزد انتخابات مجلس یادآور شد: در عین حال با شروع جنگ غزه به طور غیرمستقیم نیز در جنگ هستیم. در چنین شرایطی قطعا حضور و مشارکت مردم در انتخابات اهمیت خود را می آورد. در عین حال اتفاقات سال گذشته را داشتیم و الان بحث این است که بعد از این اتفاقات چقدر مشارکت داریم؟ به همین دلیل میزان مشارکت در انتخابات مهم است.

وی افزود: باید بپذیریم که با توجه به اتفاقات و وعده های فراوانی که در دولت های متوالی داده شده و محقق نشده و تجربه شده، در نهایت برخی را به این نتیجه رسانده است که افق روشنی در آینده خود نمی بینند. اما ظاهر قضیه این گونه است و این شرط قابل حل است. به خصوص اینکه ترکیب مجلس می تواند به ایجاد تعادل در سیاست خارجی ما برای رفع تحریم ها کمک کند.

این نماینده سابق مجلس گفت: اگر مجلس قوی داشته باشیم انتخاب مسئولان به نحو بهتری انجام می شود. بیشتر اختلالات ما ناشی از کنار گذاشته شدن افراد درجه یک است. اگر کشور را به دست متخصصان بسپاریم قطعا وضعیت بهتری خواهیم داشت. مطهری با بیان اینکه نباید از اصلاحات ناامید شد، گفت: افرادی که منطقی و به دور از شعار هستند و به دنبال بهبود وضعیت معیشتی مردم هستند – به طوری که احساس می کنند انقلاب اسلامی برای آنها رونق آورده است – باید به مجلس بیایند و این یک مسئله مهم است. است. نقطه شروع این کار می تواند از شورای اسلامی باشد تا زمینه سازی برای اصلاحات در اقتصاد و سیاست خارجی ما و تأثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری آینده باشد.

وی تاکید کرد: اگر بگوییم شرکت نمی کنیم میدان را باز می کنیم که طرف مقابل بیاید و شعار بدهد اما وضعیت مردم هم بدتر می شود. ما باید رای دهیم و دیگران را تشویق کنیم که رای دهند.

کاندیدای انتخابات مجلس گفت: نباید انقلابی را که به راحتی به دست نیامده، رها کنیم. کسانی که می گویند باید این نظام را رها کنیم و نظام دیگری ایجاد کنیم، این حرف ها همه توهم است. سرنگونی یک سیستم به این سادگی نیست. تغییر سیستم چندان آسان نیست. ما باید به دنبال اصلاح نظام باشیم. ما نباید از انتخابات و کاندیداتوری فرار کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی