احزاب و شخصیت‌هاچهره ها

علیرضا غنی‌زاده ؛ یکی از چهره‌های سیاسی و اقتصادی ارومیه

علیرضا غنی زاده در سال ۱۳۴۳ در شهر ارومیه در استان آذربایجان غربی متولد شد. در رشته‌ی مدیریت تا مقطع کارشناسی تحصی کرده است. با این مقاله از مجله خبری ایتوک درباره‌ی این چهره‌ی سرشناس شهر ارومیه با ما همراه باشید.

در سال ۱۳۹۹ علیرضا غنی زاده با حکمی از سوی دکتر خاوازی به عنوان معاون وزیر، مدیرعامل و رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی به عنوان یکی از اشخاص معروف در ارومیه معرفی شد. پیش از او حسین شیرزاد مسوولیت مدیرعاملی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران را عهده‌دار بود.  طبق این حکم وزیر جهاد کشاورزی «علیرضا غنی‌زاده » را به عنوان سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی منصوب نمود.

مهندس غنی زاده تجربیات اجرایی و مدیریتی گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف دارد. پیش از این به عنوان مدیر عامل مجتمع اقتصادی هلدینگ توسعه کشاورزی و دامپروری، کمیته امداد امام خمینی ره را در کارنامه دارد. همچنین در دوره پنجم مجلس شورای اسلامی نمایندگی حوزه ارومیه را نیز برعهده داشته است. علاوه بر اینها به عنوان مدیر کل اطلاعات شهرستان ارومیه و همچنین مدیر عامل شرکت داتک، که زیرمجموعه اپراتور رایتل است، در فهرست فعالیت‌های اوست.

کلام غنی زاده در همایش روز جهانی تعاون

علیرضا غنی زاده در سمت مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در همایش روز جهانی تعاون گفته است:  یکی از مسائل اساسی تعاون، که فرهنگ مذهبی و ملی ما نیز بر آن تأکید دارد، مربوط به حفاظت و پاسداری از محیط زیست است. بر اساس آموزه‌های دین اسلام و فرهنگ ایرانی، تهاجم و تخریب محیط زیست یک امر شدیداً ناپسند و مذموم است. قطع درختان و آلوده کردن آب، چه در دوران ایران باستان و چه در دوران ایران اسلامی، به عنوان گناهی بزرگ محسوب می‌شود.

درباره‌ی برادران باکری ، زندگی‌نامه و رشادت‌هایشان بیشتر بخوانید.

حتی در فرامین امیرالمومنین به سپاهیانش، سفارش شده است که در حین حرکت به سوی میدان نبرد یا محلی که قصد حفاظت و پاسداری از آن را دارید، به هیچ عنوان به طبیعت اطرافتان و زمین‌کشاورزی و کشاورزی مردم آسیبی نرسانید. بنابراین، می‌توانیم ببینیم که در زمینه حفاظت از محیط زیست، ما دارای یک فرهنگ غنی بر پایه اعتقادات و سنت‌های پیشینیانمان هستیم.

علیرضا غنی زاده اینگونه بیان کرد که : در تعاونی‌های تولیدی که توسط زنان اداره می شود، سعی می‌شود برای تولید محصولات از کالاهایی استفاده شود که با طبیعت سازگاری بیشتری داشته باشند. به عنوان مثال، در صنایع دستی رنگ‌های طبیعی به کار گرفته می‌شود که هیچ آسیب و تأثیر مخربی برای محیط زیست نداشته و هیچگونه آلودگی به وجود نمی‌آورد.

سوالات پرتکرار

۱. سوابق علیرضا غنی زاده چیست ؟

او که پیش از این با حکمی از سوی دکتر خاوازی به عنوان معاون وزیر، مدیرعامل و رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی انتخاب شد. پیشتر به عنوان مدیر عامل مجتمع اقتصادی هلدینگ توسعه کشاورزی و دامپروری، کمیته امداد امام خمینی ره را بر عهده داشته است.

در دوره پنجم مجلس شورای اسلامی نیز نمایندگی حوزه ارومیه بوده است. علاوه بر اینها به عنوان مدیر کل اطلاعات شهرستان ارومیه و همچنین مدیر عامل شرکت داتک، که زیرمجموعه اپراتور رایتل است، در فهرست سوبق او دیده می شود.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی