اجتماعی

پرداخت زکات در آذربایجان غربی ۳۵ درصد افزایش یافت

پرداخت زکات

مرادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ایتوک، با اشاره به میزان زکات پرداخت شده از سوی مردم آذربایجان غربی اظهار کرد: کشاورزان آذربایجان غربی امسال ۱۰۷ میلیارد تومان زکات واجب و مستحبی پرداخت کرده‌اند که پیش‌بینی شده است که این مبلغ به 130 میلیارد تومان نیز برسد.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر با ترویج فرهنگ احیای زکات در استان میزان زکات مال پرداخت شده از سوی کشاورزان، باغداران و زارعان منطقه هر سال نسبت به سال ما قبل آن افزایش‌یافته است.

رئیس اداره اجرایی شورای زکات استان آذربایجان غربی با بیان اینکه امسال میزان زکات پرداختی از سوی کشاورزان ۳۵ درصد افزایش داشته است، عنوان کرد: زکات بر گندم، جو، خرما، کشمش، گاو، گوسفند، شتر، طلا و نقره واجب است که در استان ما گندم، جو و بخشی از کشمش مشمول پرداخت زکات است.

وی بیان کرد: ۱۸ هزار موید پرداخت زکات در استان وجود دارد که پیش‌بینی شده است این تعداد تا پایان سال به ۲۰ هزار نفر برسد.

مرادی بیان کرد: طبق اعلام مراجع عالی‌قدر زکات مردم هر منطقه باید برای عمران و آبادانی و نیازمندان همان منطقه هزینه شود، مگر اینکه نیازمندی در محل زکات دهنده وجود نداشته باشد و همه برخوردار باشند.

وی با اشاره به اینکه ترویج و نهادینه‌شدن پرداخت زکات در بین آحاد مختلف مردم، موجب ریشه‌کن‌شدن فقر و محرومیت و همچنین استقرار عدالت اجتماعی در جامعه خواهد شد، اظهار کرد: زکات، مؤثرترین راهکار برای مقابله با فقر است که باید در برگیرنده تمامی آحاد مختلف مردم باشد.

انتهای خبر/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی