پلیس و انتظامی

۱۲ تن محموله‌ی چوب قاچاق در بوکان ضبط شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری امروز یکشنبه اعلام کرد: ماموران یگان حفاظت این اداره 2 محموله چوب قاچاق در مجموع 12 تن را در این شهرستان کشف و ضبط کردند. اسماعیل عبدالله‌وند گفت: این 2 محموله شامل درخت بید بوده که بدون مجوز حمل بارگیری شده و متخلفان قصد داشتند محموله را از طریق این شهر به یکی از شهرهای مجاور منتقل کنند.

وی ادامه داد: ماموران یگان حفاظت این اداره ضمن کشف و ضبط این مقدار چوب قاچاق که بر روی یک دستگاه خودرو ساپیا و یک دستگاه کامیون حمل شده بود، با تشکیل پرونده، 2 متخلف را به مراجع قضایی شهرستان معرفی کردند. مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان اضافه کرد: علاوه بر اینکه جابجایی هر گونه محموله چوبی مستلزم اخذ مجوز است، قطع درختان بید و چنار که در منابع ملی روییده اند جرم محسوب می شود و با متخلفان بر اساس قانون برخورد می‌شود.

عبدالله وند گفت: از ابتدای امسال تاکنون 27 محموله چوب قاچاق به وزن بیش از 70 تن چوب و هفت اره برقی کشف و ضبط شد و با متخلفان و سودجویان برابر قانون برخورد شده است. وی ادامه داد: در برخورد با سودجویان که با قطع غیرمجاز منابع طبیعی اقدام به تخریب درختان جنگلی می‌کنند، هیچ‌گونه سازش وجود ندارد و با آنها قاطعانه برخورد می‌شود.

وی از مردم و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده تخریب منابع طبیعی و قاچاق هرگونه محصولات جنگلی و مرتعی توسط افراد سودجو و فرصت طلب، مراتب را با شماره 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

بوکان 132 هزار هکتار مرتع دارد که 100 هکتار آن مراتع درجه یک با پوشش مناسب و مابقی مراتع درجه 2 با پوشش متوسط و مراتع درجه سه با پوشش ضعیف است. شهرستان بوکان در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد و در این شهرستان 300 هکتار جنگل انبوه و کم تراکم در مناطق کوهستانی این شهرستان، منطقه ایل گورک و در محدوده روستاهای زراندول، موسی و سارده کویستان وجود دارد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی