ورزشی

شلیک آرنولد و مساوی بازی سیتی و لیورپول

در دیدار سیتی و لیورپول، منچستر سیتی که با گل دقیقه 80 هلند به پیروزی رسید، سرانجام منچسترسیتی به تساوی رسید و ضربه زیبای ترنت الکساندر آرنولد اجازه نداد لیورپول بازنده اتحاد را ترک کند.

سیتی و لیورپول در فصول اخیر لیگ برتر انگلیس همیشه یک بازی حساس و جذاب بوده و برخی آن را بزرگترین رقابت تاریخ لیگ برتر می دانند. رقابتی که اغلب به نفع سیتی و پپ گواردیولا تمام شده است و کلوپ با لیورپول تنها در سال 2020 توانست قهرمانی را از چنگ سیتی خارج کند.

امروز در اتحاد  دو تیم سیتی و لیورپول برابر هم بودند، سیتی با یک امتیاز بیشتر صدرنشین شد و لیورپول در رده دوم قرار گرفت. روی کاغذ، سیتی به عنوان اولین شانس قهرمانی در نظر گرفته شد.

میزبان بازی را بهتر آغاز کرد و پس از چند دقیقه گلزنی توانست توپ و میدان خوبی پیدا کند اما اولین فرصت را در دقیقه یازدهم به دست آورد و آن اشتباه آلیسون بکر بود.پاس اشتباه دروازه بان برزیلی به فودن رسید اما ضربه ضعیف او توسط آلیسون دفع شد. او در این صحنه بسیار خوش شانس بود. 6 دقیقه بعد لیورپول موفق شد به حملات سیتی پاسخ دهد. ضربه سر داروین نونیز تهدیدی برای دروازه سیتی بود اما ادرسون واکنش خوبی نشان داد و توپ را دور نگه داشت.سیتی در دقیقه 27 به گل رسید. ناتان آکه پاسخ عمیق خوبی را برای هالند ارسال کرد و او با ضربه پای چپ و درست از جلوی دورن در محوطه جریمه از اشتباه آلیسون نهایت استفاده را کرد. دروازه بان برزیلی کمی از خط فاصله داشت و به ضربه سخت هلند واکنش خوبی نشان می دهد. به این ترتیب هلند زودتر از هر بازیکنی در تاریخ لیگ برتر به رکورد 50 گل رسید. لیورپول پس از دریافت گل به جلو افتاد و سعی کرد گل تساوی را به ثمر برساند اما نتوانست یک موقعیت 100 درصدی ایجاد کند و در دقیقه 44 چیزی برای باز کردن دروازه خود باقی نمانده بود. ضربه فودن از بیرون پنالتی توسط آلیسون راهی کرنر شد. در نهایت نیمه اول با برتری یک بر صفر سیتی به پایان رسید.  در دقیقه 20 پاس بد جونز به پشت دست لیورپول رفت اما هالند هر چه جستجو کرد به توپ نرسید و آلیسون توپ را دفع کرد.

لیورپول نیمه دوم را خوب آغاز کرد و مشخص بود که انگیزه بالایی برای زدن گل تساوی دارند اما سیتی هوشمندانه دفاع می کرد و هر لحظه آماده ضدحملات خطرناک بود.

پس از یک ربع از این نیمه، لیورپول روی ضربه سر فن دایک خطرناک به نظر می رسید اما ادرسون به راحتی توپ را دفع کرد. هفت دقیقه بعد سیتی گل دوم را به ثمر رساند اما ابتدا داور و سپس VAR آن را مردود اعلام کرد.

آلیسون روی یک پاس توپ را به خوبی کنترل می کند و می تواند روی خط دیاس بازی کند، اما داور معتقد بود که آکانجی در نبرد هوایی روی دروازه بان لیورپول خطا کرد و باعث مزاحمت او شد. این صحنه نیز توسط VAR مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت رای صادر شد.

سه دقیقه بعد ضربه سر رودری از کنار دروازه به بیرون رفت اما پرچم کمک داور بلند شد. لیورپول که تیم هجومی میدان بود در دقیقه 72 یک قدم به گلزنی نزدیک شد اما ضربه داروین از داخل محوطه جریمه توسط دروازه بان سیتی به کرنر فرستاده شد.

در دقیقه 78 سیتی می توانست کار را تمام کند اما در شلوغی داخل پنالتی ضربه آلیسون توسط هالند برگشت داده شد. در ادامه این صحنه لیورپول به تساوی رسید.

صلاح در بیرون از محوطه جریمه توپ را به آرنولد رساند و ضربه دیدنی این بازیکن از دستان ادرسون دور شد و به گوشه دروازه سیتی رفت و سپس هواداران سیتی را به سکوت دعوت کرد.

8 دقیقه وقت اضافه برای این بازی اعلام شد و سیتی مدام از چپ و راست توپ می زد تا به برتری برسد.

در دقیقه 95 بازی ضربه خطرناک برناردو در میانه بازی به ماتیپ برخورد کرد و در ادامه دوکو نتوانست از فرصت خوبی که داشت استفاده کند.

در آخرین دقیقه بازی ضربه سر هلند روی ارسال کرنر قرار بود وارد دروازه لیورپول شود که با اختلاف کمی به بیرون رفت تا بازی با تساوی یک بر یک به پایان برسد.

 

 پوشش زنده خبری

04 آذر 1402 ساعت 17:57

بازی با نتیجه یک-یک مساوی به پایان رسید.

04 آذر 1402 ساعت 17:56

دقیقه ۹۸: ارسال کرنر بازیکنان سیتی با ضربه سر خطرناک هالند همراه بود که خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت.

04 آذر 1402 ساعت 17:54

دقیقه ۹۵: سیتی در این دقایق کمی جلو کشید و دفاع لیورپول را تحت فشار گذاشت اما موقعیت‌ جدی‌ای خلق نشد.

04 آذر 1402 ساعت 17:49

دقیقه ۹۰: ۸ دقیقه وقت اضافه برای نیمه دوم اعلام شده است.

04 آذر 1402 ساعت 17:44

دقیقه ۸۷: ارسال سیلوا را اندو با ضربه سر دفع کرد.

04 آذر 1402 ساعت 17:44

دقیقه ۸۶: باز هم یک کاشته در جایی مناسب در پشت محوطه برای منچستر سیتی به دست آمد.

04 آذر 1402 ساعت 17:44

دقیقه ۸۴: تعویض برای لیورپول
خروج از زمین مک‌آلیستر و نونیز
ورود به زمین اندو و الیوت

04 آذر 1402 ساعت 17:41

دقیقه ۸۳: کاشته توسط آلوارز زده شد و با برخورد به دیوار دفاعی دفع شد.

04 آذر 1402 ساعت 17:41

دقیقه ۸۲: کاشته پشت محوطه جریمه برای منچستر سیتی.

04 آذر 1402 ساعت 17:40

⚽️ دقیقه ۸۰: گل برای لیورپول! پاس صلاح به آرنولد و در ادامه لمس توپ خوب آرنولد او را در موقعیت شوت‌زنی در محوطه جریمه قرار داد و شوت این مدافع دور از دستان ادرسون به گوشه پایین دروازه رفت تا بازی مساوی شود.

با مجله خبری اختصاصی ارومیه ایتوک بهترین اخبار را دنبال کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی