اقتصادی

راهکار خروج آذربایجان‌ غربی از وضعیت کم‌آبی، کشاورزی دانش بنیان است

جواد کرمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی اظهار داشت: اقتصاد آذربایجان غربی مبتنی بر کشاورزی است و بیش از ۲۳۰ هزار نفر از ساکنان این استان در این بخش مشغول به کار هستند. وی افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده راه‌حل خروج آذربایجان غربی از وضعیت کم آبی، حرکت به سمت کشاورزی دانش بنیان است.

کرمی همچنین با بیان اینکه استفاده از فناوری‌های نوین موجب افزایش بهره‌وری می‌شود، خاطرنشان کرد: شروع نهضت گلخانه‌ای، تغییر الگوی کشت و کاهش کشت محصولات پرآب از جمله محورهایی است که برنامه‌ریزی‌های زیادی در حوزه کشاورزی استان بر روی آنها انجام گرفته است. معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: در حوزه تحقیقات کشاورزی نوآوری‌های زیادی صورت گرفته و ما در تلاشیم در مسیر بهره‌وری در تولید حرکت کنیم. کرمی افزود اقدامات مطلوبی در حوزه دیپلماسی اقتصادی انجام شده است، گفت: با توسعه صادرات می‌توان شاهد توسعه آذربایجان غربی در ابعاد مختلف بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: چندین واحد سورت و بسته‌بندی در این استان برای سورت و صادرات محصولات مرغوب ضمن بکارگیری افراد بومی فعال شده است. وی در پایان تصریح کرد: در بند اعطای تسهیلات، بیشترین تسهیلات در تبصره 18 به حوزه جهاد کشاورزی اختصاص یافته است که نشان از اهمیت این بند دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی