سلامت

سونامی اقتصادی آینده جهان را تهدید می‌کند

بلومبرگ گزارش داده است، با افزایش کسری بودجه در کشورهای توسعه یافته، فروش اوراق قرضه دولتی ممکن است در سال آینده بیشتر افزایش یابد. بر اساس تحلیل این رسانه، این اتفاق در زمان بدی به وقوع می‌پیوندد چرا که روند توزیع اوراق قرضه توسط بانک‌های مرکزی  تسریع شده است.

بر اساس بیانیه بانک آمریکا که در این گزارش منعکس شده است، انتظار می‌رود انتشار اوراق خزانه داری آمریکا در سال آینده به رکورد 1.34 تریلیون دلار دست یابد و کسری بودجه آمریکا در سال 2026 به 2 تریلیون دلار برسد. این گزارش نشان داد که عوامل متعددی بر ارزش اوراق قرضه تأثیرگذار است، اما یکی از عوامل ثابت در دنیایی که دائماً در حال تغییر است، افزایش انتشار بدهی خواهد بود.

بر اساس نتایج گزارش های منتشر شده، فدرال رزرو آمریکا از ژوئن 2022 ترازنامه خود را 95 میلیارد دلار در ماه کاهش داده است و تا کنون آن را به 7.8 تریلیون دلار رسانده است که تقریباً دو برابر رقم 4 تریلیون دلاری قبل از همه گیری است.

بلومبرگ نوشت: این خطر همچنان وجود دارد که ترکیب انقباض پولی توسط فدرال رزرو با افزایش عرضه خزانه داری ایالات متحده برای اقتصاد کشنده باشد.

همین امر را می توان در اتحادیه اروپا مشاهده کرد، جایی که انتظار می‌رود آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا فروش اوراق قرضه را در سال آینده به بیش از 1.1 تریلیون یورو (1.2 تریلیون دلار) برسانند و همچنین کمیسیون اروپا نیز 150 میلیارد یورو اوراق بهادار منتشر خواهد کرد. اوراق قرضه.

بر اساس این گزارش، حتی کاهش اندک سرمایه‌گذاری مجدد تسهیل کمی (QE) غیرقابل توجیه به نظر می‌رسد، زیرا اولین خط دفاعی برای منطقه یورو امکان بازپرداخت بدهی‌های سررسید آلمان را برای خرید اوراق قرضه ایتالیایی فراهم می‌کند.

در همین حال، انتظار می‌رود که انتشار اوراق قرضه دولتی بریتانیا در سال آینده حدود 260 میلیارد پوند باشد که جهشی 20 درصدی نسبت به سال جاری خواهد بود.

بلومبرگ خاطرنشان کرد که کاهش بالقوه رشد جهانی در سال آینده ممکن است با کاهش نرخ بهره و کاهش یا توقف کاهش ترازنامه یا احتمالاً هر دو صورت گیرد. نرخ بهره، اما کاهش سبد اوراق بهادار تسهیل کمی همچنان وضعیت پولی آنها را دشوارتر می کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی