سیاسیمجلس

اخبار اختصاص بودجه به هلال اهمر

مخالفت مجلس با اختصاص 42 درصد درآمد ثبت شده به هلال احمر
مخالفت نمایندگان شورای اسلامی با اختصاص 42 درصد از کل درآمدهای ثبت نام به جمعیت هلال احمر.
به گزارش ایتوک، نمایندگان شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز دوشنبه و در جریان استماع گزارش کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی در خصوص پرونده های ارجاع شده به این کمیسیون موافقت کردند. بند 4 الحاقی ماده 70 این لایحه به شرح زیر حذف می شود:

الحاقیه 4- در اجرای اصل (17) قانون اساسی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و به منظور تقویت، پیشگیری، آماده سازی و افزایش تاب آوری جامعه و کاهش خسارات ناشی از حوادث و بلایا. تغییر اقلیم، ارتقای سرمایه اجتماعی و تقویت مشارکت های مردمی افزایش مشارکت جوانان و داوطلبان برای کمک به امور بهداشتی، توسعه آموزش عمومی و تخصصی و ارائه خدمات بشردوستانه و توسعه امور حمایتی و انجام وظایف و مسئولیت های موظف قانونی و با رویکرد تقویت منابع مالی پایدار، چهل و دو درصد (42%) از کل درآمدها خدمات ثبت شامل درآمد حاصل از خدمات ثبتی، درآمد حاصل از مبادله اسناد مالکیت (صدور اسناد کاداستر یک برگی)، درآمد نیم درصد (0.5%) از مبلغ مندرج در اسناد رسمی درآمد حاصل از صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی و درآمد حاصل از اجرای قانون جامع حدادنگار به جمعیت هلال احمر اختصاص می یابد.
طبق اصل پنجاه و سوم (53) قانون اساسی، منابع حاصل پس از واریز به خزانه در قالب بودجه سالانه به عنوان درآمد ویژه در اختیار جمعیت هلال احمر قرار می گیرد.
به گزارش ایتوک، در اصل 17 قانون اساسی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران آمده است:
ماده 17 – منابع مالی جمعیت علاوه بر آنچه قانون در گذشته معین کرده است عبارتند از:
1- چهل و دو درصد درآمد حاصل از هزینه های ثبت اسناد رسمی.
2- پنجاه و پنج درصد درآمد یک درصد هزینه ثبت سفارش.
3- هر نامه گمرکی و بیمه شده داخلی و خارجی یک ریال و هر امانت پستی داخلی و خارجی دو ریال و هر تلگرام داخلی و خارجی دو ریال و نیم ریال که با الصاق صدقه می باشد. مهر از طرف فروشندگان دریافت خواهد شد.
4- کمک ها، درآمدها و اموالی که در اجرای تصمیمات و مصوبات مراجع و سازمان های دولتی و شهری و نیز کمک های مردمی و کمک های خارجی به مردم اختصاص می یابد.
5- كمك دولت در جهت تامين منابع مالي كافي و تقويت و تقويت جمعيت كه هر ساله به عنوان سهمي در بودجه كشور لحاظ شود.
6- معادل یک درصد بهای هر بلیط هواپیما و کشتی که باید از هر مسافر اخذ و به حساب جمعیت واریز شود.
تبصره ـ كمك‌هاي دولتي كه همه ساله به عنوان مشاركت در بودجه كشور در رديف اعتباري منظور مي‌شود، طبق اين اساسنامه و مقررات و ضوابط خاص جمعيت مصرف مي‌شود. دولت موظف است علاوه بر مبلغ فوق مساعدت و همکاری لازم را با مردم در امور مختلف به عمل آورد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
توسعه‌ی پتروشیمی ارومیه کلیسای تاریخی